نماینده مردم رشت در مجلس:

وزارت جهاد کشاورزی در بازاریابی ‌محصولات تولیدی ضعیف عمل می‌کند

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس‌ ‌گفت:‌ وزارت جهادکشاورزی در حوزه‌هایی نظیر اصلاح روش‌های بسته‌بندی و یا بازاریابی محصولات کشاورزی بسیار ضعیف عمل می‌کند.

وزارت جهاد کشاورزی در بازاریابی ‌محصولات تولیدی ضعیف عمل می‌کند

به گزارش ۸دی، محمدصادق حسنی اظهار داشت: با گذشت زمان و سالیان متمادی هیچ نوع تغییری در شیوه بسته‌بندی محصول برنج در بازار به‌وجود نیامده است و عرضه آن در سطح فروشگاه‌ها همچنان با همان روش‌های قدیمی و سنتی انجام می‌گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس افزود:‌ از دیرباز ما شاهد عرضه برنج در گونی‌های ۸۰ کیلویی،‌ ۵۰ کیلویی و یا ۳۰ کیلویی هستیم در حالی‌که این روش منسوخ عرضه محصول دیگر در هیچ کدام از کشورهای دنیا مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی بسته‌بندی نامناسب برنج را یکی از عوامل عدم توفیق ما در امر صادرات دانست و گفت:‌‌ بهترین شیوه عرضه محصولی نظیر برنج در بازارهای هدف و سطح فروشگاه‌ها، بسته‌بندی‌های شکیل یک و دو کیلویی است که درج و ثبت مشخصات کامل کالا نیز در آن لحاظ شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:‌ به اعتقاد بنده با ادامه اعمال روش‌های متداول تولید سنتی و بدون بکارگیری از سیستم‌های جدید و نوین نمی‌توان به حضور مؤثر در بازارهای خارجی و امر صادرات محصولات کشاورزی آن‌طور که باید و شاید فکر کرد.

وی عملکرد ضعیف وزارت جهاد کشاورزی در حوزه بازار را مورد ارزیابی قرار داد و تصریح کرد:‌ یکی از مهم‌ترین مسائلی که در حوزه عرضه محصولات کشاورزی بسیار مؤثر است اصل بازاریابی است اما در کشور ما تاکنون برای این مسئله هیچ اقدام ویژه‌ای انجام ‌نگرفته است.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس بیان داشت:‌ قیمت تمام شده تولید انواع محصولات کشاورزی در کشورمان بسیار بالا است به‌طوری که این عامل سبب کاهش توان و قدرت رقابت‌پذیری محصولات کشاورزی داخلی با نمونه‌های مشابه خارجی شده است.

حسنی به نرخ‌‌های بالای تسهیلات در کشورمان اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در حال حاضر تسهیلاتی که در اختیار تولیدکننده داخلی قرار می‌گیرد با نرخ‌های سود بسیار بالای ۱۸ تا ۲۵ درصدی همراه است در حالی‌که نرخ این تسهیلات در کشورهای همسایه ۴ درصد محاسبه می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس عوارض مخرب این‌گونه سیاست‌ها را برشمرد و عنوان کرد:‌ با این تفاوت بالا نرخ سود تسهیلات در داخل و خارج کشور هیچ وقت نمی‌توان به حضور موفق در بازارهای خارجی و رقابت کردن با محصولات کشاورزی مشابه تولید شده در آن‌جا فکر کرد.

عضو فراکسیون امید مجلس خاطرنشان کرد:‌ ایجاد انواع صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در حوزه‌هایی نظیر زیتون،‌ چای،‌ برنج و یا سایر اقلام تولید شده دیگر نیز از جمله مسائلی است که تاکنون هیچ برنامه مشخصی برای آن پیاده‌سازی نشده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه