سوآپ نفتی ایران و عراق آغاز شد

در حالی که مسأله مبادله نفتی ایران با عراق از چند ماه پیش مطرح است اما به دلیل ناامنی در مسیر انتقال انجام نشده بود، رویترز اعلام کرد سوآپ نفتی بین دو کشور آغاز شده است.

سوآپ نفتی ایران و عراق آغاز شد

به گزارش هشت دی، عراق و ایران برنامه سوآپ نفتی خود را آغاز کرده‌اند و این قرارداد می‌تواند برای توسعه منافع ایران در برابر تحریم‌های آمریکا نتیجه‌بخش باشد.

بر اساس این گزارش، میدان نفتی کرکوک در شمال عراق قرار است که قرار است توسط کامیون‌ها به ایران منتقل شود و پس از استفاده در پالایشگاه به همان اندازه در بندر جنوب عراق به آنها تحویل داده شود.

پیش از این منابع اعلام کرده بودند که قرار است نفت کرکوک توسط کامیون‌ها به پالایشگاهی در کرمانشاه منتقل شود. مسأله سوآپ نفتی ایران و عراق از چند ماه پیش مطرح است و زمانی که تحویل محموله‌های نفتی جدی شده بود اعلام شد که مسأله ناامن بودن راه‌ها مانع از انجام عملیات سوآپ شده است، اما امروز رویترز از آغاز این سوآپ نفتی خبر می‌دهد.

بغداد برای نخستین بار موافقت کرده است که نفت منطقه کرکوک را به ایران تحویل دهد و این اقدام پس از کنترل دوباره نفتی منطقه توسط دولت مرکزی عراق انجام می‌شود.

رویترز می‌نویسد این اقدام احتمالاً باعث نارضایتی عربستان خواهد شد که به کمک هم‌پیمان اصلی‌اش یعنی آمریکا در تلاش است تا نفوذ خود را در منطقه خاورمیانه گسترش دهد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه