فهرست بدترین و بهترین شبکه های اجتماعی منتشر شد

فهرست بدترین و بهترین شبکه های اجتماعی در شرایطی منتشر شد که شاید نتایج این فهرست از دید برخی از ما چندان منطقی به نظر نرسد .

فهرست بدترین و بهترین شبکه های اجتماعی منتشر شد

به گزارش ۸دی، فهرست کردن بدترین و بهترین ها همیشه کاری دشوار بوده و خواهد بود. چرا که برای ارزیابی بدترین و بهترین بودن، همیشه به ابزارهای متعددی نیاز است. با این وجود جالب است نگاهی داشته باشیم به نتایج یک پژوهش در این خصوص.

نتایج یک پژوهش نشان داد که  ۶۳ درصد از کاربران اینستاگرام احساس ناخشنودی بیشتری در رابطه با زندگی خود نسبت به کاربران دیگر شبکه‌های اجتماعی دارند و دچار خشم و افسردگی بیشتری نسبت به کاربران سایر شبکه‌ها هستند.

ازسوی دیگر کمیت و کیفیت خواب آنها به شدت کاهش یافته و احساس بدتری نسبت به وضعیت بدن، ظاهر و زیبایی خود دارند. همچنین ارتباطات آنها با خانواده و اطرافیانشان در دنیای واقعی کم شده و بیشتر احساس تنهایی می‌کنند.

این پژوهش جامع توسط انجمن سلطنتی بهداشت عمومی بریتانیا  انجام شده و برای دستیابی به نتایج با تحقیق بر روی کاربران ۵ شبکه اجتماعی یوتیوب، توئیتر، فیسبوک، اسنپ‌چت و اینستاگرام، ۱۴ شاخص موثر بر سلامت روان افراد را مورد مطالعه قرار داده است.

از جمله مهمترین شاخص ها می توان به حمایت عاطفی،ارتباطات اجتماعی، خشم، افسردگی، تنهایی و ترس از دست دادن ارتباط اینترنتی اشاره کرد. نتیجه نشان داد اینستاگرام بدترین شبکه اجتماعی و یوتیوب بهترین و کم‌ضررترین شبکه اجتماعی از نظر سلامت روان کاربران است. سه شبکه اجتماعی دیگر شامل اسنپ‌چت، فیسبوک و توئیتر نیز در میانه این طیف قرار دارند.

اگر با مطالعه این پژوهش نگران شده اید بد نیست بدانید که این تحقیق جنبه های مثبت این شبکه های اجتماعی را هم از نظر دور نداشته و عنوان کرده که نتایج تحقیقات نشان می دهد کاربران شبکه‌های اجتماعی در زمان سختی‌ها و مشکلات از حمایت عاطفی دوستان مجازی خود سود برده‌اند.

حالا به نظر شما اینستاگرام تا این حد وحشتناک است؟

منبع: کالاسودا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه