عرضه چای ایرانی در بورس کالای منطقه آزاد انزلی

مدیر سرمایه گذاری، بورس، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: برای نخستین‌ بار در کشور چای گیلانی در بورس کالای منطقه آزاد انزلی عرضه و معامله می‌شود.

عرضه چای ایرانی در بورس کالای منطقه آزاد انزلی

به گزارش ۸دی، جواد کشلی ظهر امروز در نشست خبری در منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه حمایت از کالای ایرانی و تحقق این شعار در سازمان منطقه آزاد انزلی دنبال می‌شود اظهار داشت: این هدف با همکاری و تعامل تمامی آحاد جامعه محقق می‌شود.

مدیر سرمایه گذاری، بورس، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در سال حمایت از کالای ایرانی برای نخستین بار در سراسر کشور چای گیلانی در بورس کالای منطقه آزاد انزلی عرضه می‌شود گفت: این امر با همکاری بورس کالای کشور محقق شده است.

کشلی با تاکید بر اینکه در آینده‌ای نزدیک چای استان گیلان در تالار بورس منطقه آزاد انزلی عرضه و معامله می‌شود خاطرنشان کرد: عرضه چای گیلانی در بورس کالای منطقه آزاد انزلی همزمان با شروع فصل برداشت چای بهاره گیلان آغاز می‌شود.

مدیر سرمایه گذاری، بورس، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: سازمان چای، صندوق حمایت از توسعه چای کشور و سندیکای کارخانجات چای شمال به منظور اجرای فرآیند‌های عرضه و معامله چای گیلانی در بورس کالای منطقه آزاد انزلی با هم همکاری می‌کنند.

کشلی با بیان اینکه برای اجرای این فرآیند در مرحله نخست عرضه فیزیکی چای در رینگ کشاورزی در دستور کار قرار دارد تصریح کرد: با انجام این مرحله و با استقبال فعالان بازار چای تلاش است امکان عرضه چای گیلانی در قالب گواهی سپرده کالایی فراهم شود.

وی گفت: اطمینان خاطر چایکاران و کارخانجات چای از فروش شفاف و بدون واسطه محصولات، دریافت مطالبات در کمترین زمان ممکن، توسعه بازار این محصول و بهره‌گیری از مزایای منطقه آزاد انزلی و شرکت بورس کالای ایران از مهمترین مزایای عملیاتی شدن طرح منطقه آزاد انزلی برای تجاری‌سازی محصول چای است.

مدیر سرمایه گذاری، بورس، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه با ورود محصول چای به بازار بورس کالای منطقه آزاد انزلی منافع همه فعالان بازار چای تامین می‌شود گفت: سازمان منطقه آزاد انزلی با اجرای این فرآیند زمینه تحقق شعار امسال را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه عرضه و معاملات چای در بورس کالا موجب افزایش زمین‌های زیرکشت و ایجاد انگیزه در چایکاران در کشت این محصول می‌شود خاطرنشان کرد: تبدیل شدن تابلوی بورس کالا به مرجع قیمت‌گذاری چای کشور از دیگر فرصت‌های ورود این محصول به بورس کالا است.

مدیر سرمایه گذاری، بورس، بانک و بیمه سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: تسهیل معاملات، کاهش ریسک، تأمین مالی، کاهش هزینه معاملات، افزایش شفافیت، تنظیم و توسعه بازار، کشف قیمت عادلانه و افزایش نقد‌شوندگی محصول از نتایج عرضه و معامله چای در بورس کالا محسوب می‌شود.

کشلی با بیان اینکه با اجرای این طرح امکان ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری کالای چای و گواهی سپرده کالای چای به وجود می‌آید تصریح کرد: صندوق سرمایه‌گذاری کالای چای می‌تواند با هدف استفاده از منابع مالی واسطه‌گران صنعت چای در کشور ایجاد شود.

وی تاکید کرد: با ایجاد این صندوق سرمایه‌گذاران می‌توانند به جای خرید و نگهداری کالای چای و تحمل هزینه‌های حمل و نقل، انبارداری و خسارت‌های احتمالی اوراق صندوق سرمایه‌گذاران کالای چای را معامله کنند و روند اقدامات خود را تسهیل بخشند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه