قربانی:

هلال احمر به مردم ۱۵ کشور خدمات رسانی دارد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: هلال احمر جمهوری اسلامی خدمات دهی به مردم و نیازمندان ۱۵ کشور را در کارنامه خود دارد.

هلال احمر به مردم ۱۵ کشور خدمات رسانی دارد

به گزارشهشت دی ،محمد حسین قربانی در مراسم بزرگداشت هفته هلال احمر در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: هلال احمر ایران به عنوان یک تشکیلات مردمی غیر دولتی عضو کنوانسیون هلال احمر جهانی و یک برند با پرچم با افتخار در دست ملت ایران است.

وی اظهار کرد: در مجلس شورای اسلامی فراکسیونی با عنوان فراکسیون هلال احمر با عضویت ۱۴۷ نماینده مجلس تشکیل شده که شاهد پیگیری ها و اقدامات خوبی در این حوزه هستیم.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با پیگیری های انجام شده در فراکسیون مزبور، جذب نیروی انسانی در هلال احمر با اولویت داوطلبان بسیار مورد توجه است، گفت: بر اساس قانون ، ۴۲ درصد از درآمدهای حق الثبتی به بودجه هلال احمر اختصاص می یابد که این میزان در سال ۹۵ معادل ۱۲ هزار میلیارد ریال می شد که با پیگیری های انجام شده این بودجه به هلال احمر داده شد.

قربانی افزود: در زمینه توجه به فعالیت های هلال احمر در ماده ۷۷ قانون برنامه ششم توسعه نیز گامهای بسیار مثبتی توسط مجلسشورای اسلامی برداشته شده که مهمترین آن جذب نیروهای داوطلب برای هلال احمر است.

 این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: خدمات و تلاش های هلال احمر و نیروهای امدادگر و نجاتگر و داوطلبان در حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی، دوران جنگ و نیز در زمان صلح بر کسی پوشیده نیست و مجلس شورای اسلامی آماده همه گونه همکاری با جمعیت هلال احمر در ارائه خدمات است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه