آمار باورنکردنی فرار مالیاتی در کشور

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فرار مالیاتی در کشور بیش از ۲ برابر وصول آن بوده است.

آمار باورنکردنی فرار مالیاتی در کشور

به گزارش ۸دی، رضا رحمانی ظهر امروز در کارگروه ستاد. تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین با تحقق ۷۵درصدی مصوبات کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۹۶ یکی از استان‌های برتر در کشور و شایسته تقدیر است.

وی بیان کرد: سال ۹۶ در کل کشور ۷۵۰۰ جلسه کار گروه برگزار شد که ۳۲۰۰۰ پرونده بررسی و ۳۸۰۰۰ مصوبه داشته است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: دولت در موضوع مدیریت ارز موفق بوده و ارز مورد نیاز ماشین آلات و تجهیزات صنعتگران با نرخ ارز ۴۲۰۰ تومان تامین خواهد شد.

رحمانی گفت: براساس آمارها تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بهین‌یاب در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و معدنی پرداخت شده است.

وی با اشاره به اهمیت همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات عنوان کرد: متاسفانه بانک‌های خصوصی استان قزوین در پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی نداشتند چراکه علیرغم ۳۵ درصد جذب منابع تنها ۳ درصد پرداخت کرده‌اند.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: متاسفانه فرار مالیاتی در کشور بیش از ۲ برابر وصول آن بوده و این مساله به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

وی خاطر نشان کرد: استحکام بنیان‌های صنعتی کشور از واجبات بوده و اگر تولیدات مستحکمی در کشور ایجاد نشود دلالی، واسطه گری و بی ثباتی در اقتصاد کشور به وجود خواهد آمد.

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه