مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا خبر داد

کشف حدود ۲ تن مواد غذایی فاسد در آستارا / ۱۸ متخلف عرضه‌کننده مواد غذایی فاسد تعزیراتی شدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا با اشاره به اجرای طرح تشدید سلامت نوروزی در این شهرستان گفت: از زمان آغاز طرح تاکنون در قالب ۶۵۳ مورد بازرسی بالغ‌بر یک‌هزارم و ۸۸۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل‌مصرف کشف و امحاء شده است.

کشف حدود ۲ تن مواد غذایی فاسد در آستارا / ۱۸ متخلف عرضه‌کننده مواد غذایی فاسد تعزیراتی شدند

به گزارش هشت دی،شهرام حسین‌نژادی در آستارا با اشاره به اجرای طرح تشدید سلامت نوروزی با هدف تأمین و ارتقای ایمنی مواد غذایی مصرفی شهروندان و گردشگران اظهار کرد: بازدیدهای حضوری موجب تغییر در نگرش و رفتار صاحبان اماکن عرضه مواد غذایی می‌شود.

وی مدت‌زمان اجرای طرح تشدید سلامت نوروزی را از ۱۵ اسفندماه سال ۹۶ تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۷ دانست و تصریح کرد: واحد مهندسی بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا از آغاز طرح با هفت نیرو به‌طور مسنجم مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی را با تجهیزات پیشرفته رصد می‌کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا با بیان اینکه از زمان آغاز طرح تاکنون در قالب ۶۵۳ مورد بازرسی بالغ‌بر یک هزار و ۸۸۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد گفت: در همین راستا ۱۸ متخلف عرضه‌کننده مواد غذایی فاسد دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

حسین‌نژادی بیان کرد: بازرسان بهداشت محیط در ۲۰ روز اخیر ۸۸۵ مورد سنجش با تجهیزات پیشرفته از اماکن عمومی، ۳۰ مورد نمونه‌برداری از آب شرب، ۵۸۶ مورد کلر سنجی، ۴۶ مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی، ۲۶ مورد بازدید از اماکن بین‌راهی و ۹۵ مورد بازرسی مشترک انجام داده‌اند.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی صورت گرفته از اماکن عمومی و بین‌راهی شهرستان آستارا بیان کرد: در مدت مذکور چهار مورد اخطار نواقص بحرانی، ۹۰ مورد اخطار نواقص غیر بحرانی و ۱۷۱ مورد کارت تندرستی برای متصدیان اماکن عمومی و بین‌راهی این شهرستان صادرشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا خطاب به گردشگران نوروزی گفت: گردشگران نوروزی مواد غذایی موردنیاز خود را از مراکز مجاز تهیه‌کرده و در صورت مشاهده ارائه هرگونه مواد غذایی غیربهداشتی مراتب را از طریق شماره ۰۱۳۴۴۸۱۳۰۳۳ به کارشناسان ما در بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا اطلاع دهند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه