ثبت شرکت‌ تجاری، گامی بلند در مسیر توسعه فعالیت اقتصادی

محمودی اصل گفت: یک شرکت با داشتن ثبت، شخصیت حقوقی داشته و می‌تواند در مناقصه‌ها و مزایده‌ها و پروژه‌هایی با مبالغ بالاتر شرکت کند.

ثبت شرکت‌ تجاری، گامی بلند در مسیر توسعه فعالیت اقتصادی

به گزارشهشت دی، حسین محمودی اصل  اظهار کرد:ثبت شرکت بر خلاف آنچه که بسیاری از فعالان خصوصی از آن هراس دارند،کار سختی نیست و پروسه یک فعالیت تجاریرا به میزان زیادی تسهیل و تسریع می کند.

وی افزود:یک شرکت با داشتن ثبت ، شخصیت حقوقی داشته و می تواند در مناقصه ها و مزایده ها و پروژه هایی با مبالغ بسیار بالاتر حضور داشته باشد.

محمودی اصل تصریح کرد:مطابق اعلام بانک مرکزی در سال ۹۵ حدود ۸۰ درصد تسهیلات بانکی به شرکتها داده شده است و این موضوع نشان می دهد که شرکت های دارای مجوز رسمی می توانند از مزایای بیشتری در حوزه تسهیلات برخوردار شوند.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد:همچنین مالیات شرکت های ثبت شده از طریق اداره مالیات بر درآمد شرکتها بسیار کمتر و حساب شده تر از اداره مالیات بر درآمد مشاغل و اصناف خواهد بود.

محمودی اصل تاکید کرد:در صورت ورشکستگی احتمالی ، از آنجا که شرکت شخصیت مستقلی از صاحبان آن دارد صرفا اموال به نام شرکت توقیف شده و بر خلاف حالت کسب و کار شخصی، هیچ کس نمی تواند اموال شخصی را توقیف و یا مدیران آن را بازداشت کند.

وی ادامه داد:نقل و انتقال سهام و یا خروج شریک از شرکت فقط با ثبت صورتجلسه تغییرات و طبق ضوابط خاصی و معمولا با موافقت سایر شرکا صورت می پذیرد. بر خلاف کسب و کار شخصی و سنتی که شریک تجاری هر زمان که اراده نماید بدون موافقت میتواند شراکت خود را بر هم زده یا سهم خود را به هر کس بخواهد انتقال دهد.

محمودی اصل با اشاره به کاهش ده درصدی مالیات شرکت ها در مناطق آزاد گفت:اگر شرکت دانش بنیان باشد و موفق به ارائه محصولی دانش بنیان در حوزه فناوری های نو شود از مالیات معاف بوده و از انواع تسهیلات و حمایت های دولت برخوردار خواهد شد.

کارشناس اقتصادی در خاتمه یادآور شد: اعضا و سهامداران شرکت می توانند از شرایط و معافیت های بیشتری استفاده کنند زیرا از نظر قانونی به تنهایی تاجر محسوب نمی شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه