رئیس اداره هواشناسی شهرستان آستارا:

هوای آستارا سال گذشته ۱۱۵ روز بارانی بود

رئیس اداره هواشناسی شهرستان آستارا با بیان اینکه هوای شهرستان آستارا در سال ۹۶ با یک‌هزار و ۱۲۳ میلی‌متر بارش، ۱۱۵ روز بارانی بود گفت: این میزان بارش در مقایسه با سال ۹۵ و بلندمدت اقلیمی به ترتیب ۲۱ و ۱۸ درصد کاهش داشته است.

هوای آستارا سال گذشته ۱۱۵ روز بارانی بود

به گزارش هشت دی، فردین فرتوت‌نیا  در آستارا با بیان اینکه در سال ۹۶ با یک‌هزار و ۱۲۳ میلی‌متر بارش، هوای این شهرستان ۱۱۵ روز بارانی بود اظهار کرد: این میزان بارش در مقایسه با سال ۹۵ و بلندمدت اقلیمی به ترتیب ۲۱ و ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی میانگین دمای سالانه شهرستان آستارا در سال ۹۶ را ۱۶ درجه سانتی‌گراد دانست و تصریح کرد: حداقل دمای ثبت‌شده مربوط به ۹ بهمن‌ماه سال ۹۶ به میزان منفی پنج درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ثبت‌شده مربوط به ۱۹ مردادماه سال ۹۶ به میزان مثبت ۳۶ درجه سانتی‌گراد است.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان آستارا با اشاره به حجم تبخیر سالانه بارش‌ها در این شهرستان خاطرنشان کرد: مجموع حجم تبخیر سالانه بارش در سال گذشته یک‌هزار و ۳۲ میلی‌متر بود که این میزان تبخیر سالانه نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ به میزان ۶ درصد افزایش داشته است.

فرتوت‌نیا بیشترین سرعت وزش باد به ثبت‌رسیده در ایستگاه هواشناسی شهرستان آستارا را ۹۶ کیلومتر در ساعت از سمت جنوب‌غربی در آبان ماه سال ۹۶ دانست و گفت: مجموع ساعت آفتابی در سال ۹۶، یک‌هزار و ۹۶۹ ساعت بود که این میزان ساعت آفتابی نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه شهرستان آستارا در سال ۹۶ به‌لحاظ تراز آبی، بدترین سال را سپری کرد افزود: با بررسی آمار ۲۶ سال اقلیمی، سال ۹۶ به‌لحاظ تراز آبی، بدترین سال از نظر مقدار باقی‌مانده آب حاصل از نزولات جوی پس از کسر مقدار سالیانه تبخیر از مقدار سالانه بارندگی بوده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه