فرمانده انتظامی گیلان در نشست خبری مطرح کرد:

افزایش ۲۷ درصدی جرائم فضای مجازی در گیلان/ برخورد پلیس با برهم زنندگان آسایش مردم در چهارشنبه آخرسال

فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه جرائم فضای مجازی در سال جاری ۲۷درصد افزایش وقوع داشته است، گفت: نشر اکاذیب، مزاحمت‌های اینترنتی، برداشت‌های غیرمجاز و… از مهم‌ترین جرائم فضای مجازی است که اکثراً آن ها با انگیزه کسب منافع مالی، انتقام‌جویی و سرگرمی انجام می شود.

افزایش ۲۷ درصدی جرائم فضای مجازی در گیلان/ برخورد پلیس با برهم زنندگان آسایش مردم در چهارشنبه آخرسال

به گزارش خبرنگارهشت دی، سردار “محمدرضا اسحاقی” ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: طبق آمار، هرسال میزان عقلانیت و دقت بیشتری در برگزاری چهارشنبه آخر سال دیده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری چهارشنبه آخر سال به‌عنوان یک سنت یا تخلیه انرژی باید به‌صورت خانواده محور انجام شود بیان کرد: هدف مجموعه نیروی انتظامی منع هرگونه مزاحمت و پیشگیری از اختلالات در رفت‌وآمدها و آسیب ها است و هر فردی به‌صورت شخصی، جمعی یا با خودرو از قانون تخطی کند شخص و خودرو تا پایان تعطیلات نوروز و ۱۳بدر بازداشت خواهد بود.

فرمانده انتظامی گیلان ادامه داد: بر اساس تدابیر اندیشیده شده امسال و به‌مراتب سال‌های آینده شاهد کاهش تلفات و صدمات به خود، اطرافیان و اموال عمومی خواهیم بود.

اسحاقی با بیان اینکه استان گیلان همواره میزبان مسافران زیادی است افزود: تدابیر و تعامل لازم جهت آرامش و حفظ چرخه طبیعی زندگی مردم و راحتی به مسافران توسط دستگاه‌های پلیس راهور، نیروی انتظامی و سایر مجموعه‌های وجود دارد.

وی درباره عملکرد یک سال گذشته نیروی انتظامی استان گیلان از ابتدای سال تا ۱۵اسفندماه سال جاری، گفت: جرائم در حوزه سرقت در آیتم‌های طلافروشی، بانک و موتورسیکلت، کیف‌قاپی کاهش‌یافته است و سرقت از منزل با ۳درصد و سرقت از خودرو ۸درصد افزایش داشته است که ۹۰درصد این سرقت‌ها کشف‌شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در حوزه مواد مخدر بیان کرد: در این حوزه ۳۷درصد افزایش اکتشافات به‌ویژه در زمینه عمده‌فروشان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر داشتیم.

 

** افزایش تلفات و فوتی‌های حوادث رانندگی در سال جاری

اسحاقی با اشاره به تعداد جان‌باختگان حوادث رانندگی بیان کرد: مجموع تلفات و فوتی‌های حوادث رانندگی نسبت به سال گذشته ۶۲۴ نفر بوده که ۴درصد افزایش فوتی داشتیم که از آن ها ۲۹درصد عابرین پیاده و ۳۶درصد از جان‌باختگان جز موتورسواران هستند و به‌طور کل ۶۵درصد از جان‌باختگان در محورهای روستایی و فرعی اتفاق افتاده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در طول ۱۱ماه و نیم‌۳هزار و ۳۶۱ پرونده به کلانتری‌های ارجاع پیداکرده است، افزود: ۷۸درصد از این پرونده‌ها در بخش مشاوره کلانتری ارجاع داده‌شده است که منجر به رضایت و سازش شده است.

 

**افزایش ۲۷ درصدی جرائم فضای مجازی در گیلان

وی با اشاره به جرائم حوزه فضای مجازی، گفت: جرائم فضای مجازی۲۷درصد افزایش وقوع داشته است و از طرفی ۹۵درصد از جرائمی که اشخاص به‌عنوان شاکی به ما مراجعه کرده‌اند را کشف کرده‌ایم که باوجود افزایش آموزش در فضای مجازی و فضای حقیقی نظیر آموزش در مدارس، مساجد و ادارات دولتی و… باید بیش از پیش انجام شود.

اسحاقی درباره مهم‌ترین جرائم فضای مجازی بیان کرد:  نشر اکاذیب، مزاحمت‌های اینترنتی، برداشت‌های غیرمجاز و… از مهم‌ترین جرائم فضای مجازی است که اکثراً این جرائم با انگیزه کسب منافع مالی، انتقام‌جویی و سرگرمی است.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به تعداد ۶۲۱هزار و ۴۵۶ خدمات الکترونیکی در سامانه پلیس +۱۰ در خصوص سامانه ۱۹۷و نظرات مردمی در خصوص خدمات نیروی انتظامی گفت: سهم انتقاد از پلیس ۱۷درصد کاهش، شکایت از پلیس ۶درصد افزایش، پیشنهادات و تقدیر از پلیس ۳۵درصد افزایش‌یافته است که نشان‌دهنده مشارکت و اعتماد مردم به نیروی انتظامی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه