به همت رزمندگان گیلانی

همایش فاتحان فاو نمادی از وحدت و همدلی رزمندگان خطه شمال برگزار شد

همایش فاتحان فاو با حضور فرماندهان و رزمندگان خطه شمال کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

همایش فاتحان فاو نمادی از وحدت و همدلی رزمندگان خطه شمال برگزار شد

به گزارش خبرنگارهشت دی، پیش از ظهر امروز همایش فاتحان فاو با حضور فرماندهان، مسئولان، خانواده های شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعین حرم و رزمندگان عملیات والفجر۸ از خطه شمال کشور (گیلان – مازندران – گلستان) در سالن اجتماعات دانشگاه آزاداسلامی برگزار شد.

وحدت اسلامی و پیروی از ولایت فقیه مهمترین عامل پیروزی نظام اسلامی ایران است

آیت الله زین العابدین قربانی در این مراسم با اشاره به رشادت های رزمندگان اسلام اظهار کرد: خدمت و از جان فشانی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس موجب رشد، بقا و بالندگی جمهوری اسلامی ایران شده است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه هدایت امام راحل و مقام معظم رهبری باعث ایجاد قدرت و ایستادگی در مقابله با سختی ها و دشمنان بوده است گفت: پیروی ملت ایران از ولایت فقیه مکمل پیروزی، اقتدار و سربلندی ایران در جهان است.

وی با توجه به اهمیت ولایت پذیری خاطر نشان کرد: امروز وحدت اسلامی و اطاعت از اوامر رهبری مهمترین وظیفه امت اسلامی ایران است.

معجزات خداوند در هر عملیاتی باعث نصرت رزمندگان اسلام شده است

سردار سیدمحمد کسائیان ضمن گرامیداشت یاد شهدا در تشریح عملیات والفجر۸ اظهار کرد: عمده فعالیت والفجر ۸ درجهت مهندسی، آماده سازی جزایر و خط بوده است.

وی ادامه داد: برای این عملیات رزمندگان ۶ماه در بهمن شیر، کارون و هور الهویزه در شرایط سخت آموزش دیدند و با وجود سختی ها، معجزات خداوند در هر عملیات سبب نصرت رزمندگان اسلام شد.

فرمانده دوران دفاع مقدس در تشریح عملیات والفجر۸ بیان داشت: این عملیات در ۴بخش آماده سازی، شناسایی و شناخت اروند وحشی و پس از شناسایی منطقه، اجرای عملیات که بخش مهمی از آن بر عهده لشکر ۲۵کربلا به عنوان محور اصلی عملیات بوده است.

پژوهشگر حوزه دفاعی با اشاره به مسئله مقاومت در این منطقه درباره دستاوردهایی که ایران در نتیجه این عملیات کسب کرد گفت: بعد از عملیات والفجر عراق از منطقه دریا محروم و نیروهای دریایی عراق زمین گیر شدند.

سردار کسائیان درباره استراتژی عملیات والفجر۸ گفت: امروز حرکات استراتژی عملیات والفجر۸ شامل نوع حرکت غواص ها، انتهاری و…. در دانشگاه های نظامی دنیا تدریس می شود.

وی با اشاره به رشادت و بصیرت مردم گیلان در هشت دی ابراز داشت: مردم گیلان پیش از مردم قم، تهران و سراسر کشور باری دیگر ولایت پذیری خود را اثبات کردند و از این پس نیز می بایست تا ظهور انقلاب جهانی مدافع قرآن و ولایت در راه انقلاب و اسلام باشند.

رونمایی از کتاب ساقیان حرم ویژه خاطرات شهدای مدافع حرم گیلانی

به گزارش هشت دی در پایان همایش فاتحان فاو از مستندحاج جوشن و کتاب ساقیان حرم مجموعه ای از خاطرات شهدای مدافع حرم چون شهید کوچ زاده، جعفری نیا، علیزاده، پورابراهیمی و نظری رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه