وزیر کشور:

برخورد با فساد و رانت در مناطق آزاد

وزیر کشور گفت: تعارض های ناشی از مدیریت دوگانه شهرستان قشم در نشست مشترک مدیران مناطق آزاد و استانداران بررسی و راهکارهای برطرف کردن آنها اجرایی می شود.

برخورد با فساد و رانت در مناطق آزاد

به گزارش ۸دی عبدالرضا رحمانی فضلی بعداز ظهر پنجشنبه در نشست مشترک با علما، روحانیان، معتمدین و منتخبان مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا و مسئولان شهرستان قشم افزود: قانون، اختیارات مناطق آزاد و فرمانداران در این مناطق را به روشنی مشخص کرده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود: دولت وظایف حاکمیتی خود در حوزه های مختلف مانند امنیت را به مناطق آزاد واگذار نکرده است و در مسائل مورد نیاز قوانین مناطق آزاد اصلاح می شود.

رحمانی فضلی همچنین در پاسخ به انتقاد جمعی از سخنرانان این مراسم درباره دریافت عوارض ورود به جزیره از قشموندان اظهار داشت: وجوه قانونی این مسئله مورد بررسی قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بازخوانی خاستگاه و روند پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و یادآور شد: هم اکنون همه قدرت های جهان استقلال ایران را باور دارند و بدون ایران هیچ کاری در منطقه امکان پذیر نیست

وزیر کشور ادامه داد: بر اساس باورهای دینی، ایران از هر کشوری که مورد ظلم قرار گیرد و درخواست کمک داشته باشد، طبق قوانین بین المللی در حوزه های مستشاری و معنوی حمایت می کند.

وی تصریح کرد: در حوزه داخلی نیز راهبرد اصلی این است که مردم در امور مختلف از جمله اقتصاد مشارکت داشته باشند.

رحمانی فضلی با اشاره به وجود برخی اشکال ها و ایرادها گفت: برخی سلیقه های فردی و رفتارهای بچه گانه در مدیریت به واقع برای مردم مشکل ایجاد می کند که این مسائل باید برطرف شود.

وی اضافه کرد: با وجود ایرادهای موجود، کشور را با تهدید اداره نمی کنیم بلکه مردم خود در انتخاب نمایندگان و رئیس دولت ایفای نقش می کنند.

وزیر کشور در پایان با تاکید براینکه با فساد و رانت در مناطق آزاد باید با اشد مجازات برخورد کرد، اظهار داشت: در این جزیره با این همه پتانسیل و ظرفیت برای کار باید شرایطی فراهم شود که مردم این منطقه بتوانند کار کنند و بیکار نداشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه