نماینده مردم آستارا در مجلس خبر داد:

احداث کارخانه صنایع تبدیلی در محوطه اسکله آستارا

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک در محوطه اسکله تعدادی کارخانه صنایع تبدیلی مستقر می‌شود گفت: با بخش خصوصی، وزارت نیرو و سازمان بنادر رایزنی صورت گرفته و این مستلزم حداقل ۱۰ تا ۱۵ مگاوات برق بوده که باید تأمین‌ شود.

احداث کارخانه صنایع تبدیلی در محوطه اسکله آستارا

به گزارش هشت دی، ولی داداشی با اشاره به وجود یک نیروگاه تولید برق و حرارت در اسکله آستارا اظهار کرد: آستارا در نقطه انتهایی برق استان قرار داشته که از سیکل ترکیبی پره‌سر تقریباً ۱۰۰ کیلومتر فاصله‌ دارد.

وی با اشاره به اینکه هدر رفت برق برای رسیدن به آستارا زیاد است گفت: خیلی از جریان برق در بین مسیر هدررفته و کاهش کیلووات برق به‌خصوص در ایام تابستان که‌ پیک استفاده از برق بالا است در شهرستان آستارا مشاهده می‌شود.

 نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ۴۵ مگاوات نهایت ظرفیتی است که در حال حاضر در شهرستان آستارا جهت استفاده وجود دارد افزود: بعضی‌اوقات در آستارا به‌ویژه در ایام تابستان و گرمای شدید که مسافر وارد شهرستان می‌شود پیک استفاده از برق بالا رفته و ظرفیت استفاده به ۵۵ مگاوات می‌رسد.

داداشی با اشاره به اینکه در آینده نزدیک در محوطه اسکله تعدادی کارخانه و صنایع تبدیلی مستقر می‌شود گفت: با بخش خصوصی، وزارت نیرو و سازمان بنادر رایزنی صورت گرفته و این کار مستلزم حداقل ده الی ۱۵ مگاوات برق بوده که باید تأمین‌ شود.

وی با اشاره به رایزنی بخش خصوصی با وزارت نیرو و سازمان بنادر رایزنی تصریح کرد: یک نیروگاه از طریق بخش خصوصی بالغ‌بر ۱۵ میلیارد تومان را آورده که سرمایه‌گذاری کند و تقریباً کارهای نهایی انجام‌شده و به‌زودی کلنگ آن زده می‌شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه این نیروگاه شش الی هشت ماه بعد از کلنگ زنی مستقر می‌شود افزود: این نیروگاه برق خود شهرستان و نیز صنایع و کارخانه‌هایی که در محوطه اسکله قرار بوده مستقر شوند را تأمین خواهد کرد.

داداشی با اشاره به روند طراحی و نوسازی پایانه مرزی آستارا تصریح کرد: یکی از معضلات تجار، بازرگانان و حتی ترخیص‌کاران و مردم عادی بحث محوطه گمرک و پایانه است که هنگام ورود به محوطه گمرک با یک خرابه مواجه می‌شوند که تریلی‌ها توانایی ورود به محوطه را نداشته و در ایام بارندگی نیز مراجعه‌کنندگان به گمرکات تا زانو زیرآب می‌روند.

وی با اشاره به اینکه برای اصلاح پایانه مرزی آستارا ۱۰ میلیارد تومان از سازمان گمرکات دریافت شده گفت: این مبلغ توسط کمیته برنامه‌ریزی سازمان گمرکات تصویب و به مشاور داده‌ شد تا بعد از مطالعه به پیمانکار بدهد و یک‌چهارم پروژه عملیاتی شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی افزود: سه‌چهارم ادامه پروژه نیز باید عملیاتی شود که ۳۰ میلیارد اعتبار دیگر برای پروژه را باید وزارت اقتصاد و ‌سازمان‌ گمرکات تأمین کند تا تجار و سایر افراد به‌راحتی عبور و مرور کنند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه