معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

۲۰ درصد از پرستاران گیلانی بیش از ۲۰ سال سابقه کاردارند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شغل پرستاری بسیار سخت است گفت: حدود ۲۰ درصد از پرستاران گیلانی بیش از ۲۰ سال سابقه کاردارند.

۲۰ درصد از پرستاران گیلانی بیش از ۲۰ سال سابقه کاردارند

به گزارش هشت دی،محمدتقی آشوبی  در نشست خبری با بیان اینکه شغل پرستاری بسیار سخت است اظهار کرد: حدود ۲۰ درصد از پرستاران گیلانی بیش از ۲۰ سال سابقه کاردارند.

وی با اشاره به بازنشستگی با ۲۵ سال سابقه کار و ‌پرداخت حقوق ۳۰ روز افزود: در چند سال گذشته یک‌بار این قانون اجراشده و تعداد زیادی از پرستاران از این قانون استفاده کردند و باز همین قانون‌ مصوب و ابلاغ‌شده و اگر اعتبارات تأمین شود، پرستاران می‌توانند در سال آینده با ۲۵ ‌سال سابقه و ۳۰ روز دریافت حقوق بازنشسته شوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه مسئله اصلی تأمین اعتبار است گفت: کارکنان جامعه پزشکی و پرستاری با تجربیاتی که پیدا می‌کنند سیستم به آن‌ها نیاز واقعی پیدا می‌کند.

آشوبی با بیان اینکه باید از تجربیات افراد بازنشسته برای بیماران و پرستاران جدید استفاده شود افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در دانشگاه می‌توان تعدادی از همکاران را پس از اخذ مجوز برای استخدام به‌طور پیمانی استخدام کرد.

وی با اشاره به اینکه برای سال آینده نیز باید ظرفیت‌های خالی‌ را پر کرد بیان کرد: برای اینکه همکاران با ۲۵ سال سابقه و‌ سی روز حقوق بازنشسته شوند و استخدام‌های جدید صورت بگیرد باید مجوزهای لازم گرفته شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه