عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس :

دولت بودجه بهداشت و درمان را ساماندهی و هدفمند هزینه کند/ الکترونیکی شدن پرونده‌های پزشکی ضرورت دارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بودجه حوزه بهداشت و درمان کشور قابل‌توجه نیست، گفت: دولت بودجه بهداشت و درمان را ساماندهی و هدفمند هزینه کند.

دولت بودجه بهداشت و درمان را ساماندهی و هدفمند هزینه کند/ الکترونیکی شدن پرونده‌های پزشکی ضرورت دارد

به گزارش هشت دی،منوچهر جمالی در رشت، با اشاره به بودجه حوزه بهداشت و درمان کشور در لایحه پیشنهادی دولت در سال ۹۷ اظهار کرد: بودجه حوزه بهداشت و درمان کشور در سال حدود ۱۰ میلیارد دلار است که نسبت به بسیاری از کشورها رقم قابل‌توجهی نیست.

وی با مقایسه بودجه حوزه سلامت ایران با سایر کشورها افزود: کشوری همچون ژاپن ۱۸ برابر و آمریکا ۲۸ برابر ما در حوزه بهداشت و درمان بودجه دارند و نباید این تصور در کشور حاکم شود که بودجه سلامت زیاد است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید بودجه بخش سلامت را ساماندهی کند، گفت: دولت باید درجایی که پرت و هدر رفت منابع داریم جلوی آن گرفته و درجایی که هزینه اضافی برای اقدامات تشخیصی، درمانی و پاراکلینیکی است، را ساماندهی کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعتبار و بودجه حوزه بهداشت و درمان باید به هدف استفاده شود، خاطرنشان کرد: می‌توان با بودجه فعلی که در اختیار حوزه بهداشت و درمان قرارگرفته هزینه‌ها را مدیریت کرد و سلامت جامعه را نیز تا حدودی تحقق بخشید.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با اشاره به بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها، بدهی بیمارستان‌ها به داروخانه‌ها و تجهیزات پزشکی بیان کرد: اگر قرار باشد بی‌دقتی در هزینه کردهای حوزه سلامت داشته باشیم، دچار شدن به بحران‌های سنگینی‌تری در حوزه بهداشت و درمان ممکن است.

جمالی با تاکید بر حرکت سلامت کشور حول محور قانون ازجمله طرح تحول سلامت گفت: اگر آنچه قانون در حال حاضر در دستور کار خود اعم از پزشک خانواده، نظام ارجاع و راهنماهای بالینی و پرونده الکترونیک سلامت دارد به‌درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات حوزه سلامت حل خواهد شد.

وی با تاکید بر الکترونیکی شدن پرونده‌های پزشکی و کاهش هزینه‌های ناشی از دستی بودن پرونده‌ها گفت: باید همه هزینه‌هایی که به بیمه‌گر و بیمه شوند تحمیل می‌شود را کاهش داد و یقیناً الکترونیکی شدن پرونده‌ها و ایجاد زیرساخت لازم برای اجرای کامل آن می‌توانند جلوی بسیاری از اسراف‌ها را بگیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر همراهی مجلس و دولت در تحقق اهداف سلامت جامعه افزود: اگر بودجه و اعتباراتی که در حوزه بهداشت، درمان و سلامت جامعه هزینه می‌شود ناکافی و یا ساماندهی نشود یقیناً مشکلاتی را برای مردم به وجود خواهد آورد و مردم آن مشکلات را از چشم نظام خواهند دید.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه