عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خبر داد

اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی برای ساخت‌وساز فضاهای آموزشی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید بخشی از صندوق توسعه ملی هم برای ساخت‌وساز فضاهای آموزشی اختصاص یابد و با این مبالغ و مبالغی که در آینده نزدیک کمک می‌کنیم مدارس را هم بازسازی کنیم.

اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی برای ساخت‌وساز فضاهای آموزشی

به گزارش هشت دی،جبار کوچکی نژاد در نشست خبری اظهار کرد: بعد از زلزله کرمانشاه به‌اتفاق تعدادی از همکاران مجلس از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بازدید کردیم و از نزدیک شاهد تخریب واحدهای آموزشی و بعضی از نقاط خسارت‌دیده شهر ازگله و سایر نقاط بودیم.

وی بابیان اینکه مدارس شبانه‌روزی آسیب‌های بیشتری دیده بودند افزود: چون منطقه محروم است بیشتر دانش‌آموزان نیز به صورت شبانه‌روزی تحصیل می‌کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات هم بحث‌های زیادی شده و قرار شده بود در بودجه ۹۷ یک مقدار این بحث را بیشتر پررنگ‌تر ببینیم.

کوچکی نژاد بابیان اینکه قانونی در مجلس تصویب شد که ۱۰ درصد از یارانه‌ها برای ساخت‌وساز فضاهای آموزشی اختصاص یابد خاطرنشان کرد: باید بخشی از صندوق توسعه ملی هم برای ساخت‌وساز فضاهای آموزشی اختصاص یابد و با این مبالغ و مبالغی که در آینده نزدیک کمک می‌کنیم مدارس را هم بازسازی کنیم.

وی بیان کرد: بنده از نزدیک این مدارس را دقیق بازدید کردم و ۹۰ درصد مدارس قابل‌استفاده، ترک برداشته‌اند ولی ساختمان شناژ و امکانات آن درست است و می‌شود از آن استفاده کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در روزهای اول زلزله یک اضطرابی در مردم بود‌ و دانش‌آموزان نمی‌توانستند در مدارس حضور پیدا کنند که یکی دو هفته نیز مدارس تعطیل بود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه