مدیرکل بنادر گیلان:

استفاده از ظرفیت های بندر آستارا از اولویت های اداره کل بنادر است

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: بندر آستارا به خاطر نزدیکی به استان های غرب و کشورهای حاشیه خزر، زمینه گردشگری دریایی را دارد و استفاده از آن، از اولویت های این اداره کل است.

استفاده از ظرفیت های بندر آستارا از اولویت های اداره کل بنادر است

به گزارشهشت دی,شامگاه سه شنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا ، حسین چراغی و نمایندگان شرکت های سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان در نشست با فرماندار آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: باید از فرصت های گردشگری استان گیلان با تکیه بر سیاست های اقتصاد مقاومتی استفاده شود و مسئولان آستارا از ظرفیت های بخش خصوصی جهت توسعه زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی بندر این شهرستان استفاده کنند.
فرماندار آستارا نیز در این نشست از آمادگی این شهرستان برای حمایت از اجرای طرح های تفریحی و دریایی خبر داد و گفت: وجود فرصت های خوب سرمایه گذاری در آستارا، آینده روشنی برای این شهرستان ترسیم کرده و با جلب مشارکت بخش خصوصی در این راستا تلاش می کنیم.
یونس رنجکش افزود: سالانه بیش از پنج میلیون گردشگر داخلی وارد آستارا می شوند و ۸۰۰ هزار مسافر از مرز زمینی آن تردد می کنند و تمرکز بر ارائه خدمات متنوع و ایجاد اسکله های تفریحی و دریایی، می تواند زمینه ماندگاری گردشگران را در این شهرستان فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه وجود مرزهای آبی، خشکی و خط ریلی باعث ایجاد تحول در آستارا خواهد شد، اضافه کرد: هرچند در تهیه زمین مشکل و محدودیت داریم، اما بهره وری صحیح از داشته های موجود در اولویت برنامه هاست.
بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی پیش بینی و طراحی شده و بعد از تکمیل، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن از ظرفیت آن با یک اسکله اختصاصی به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی مربوط خواهد شد و ۲ میلیون تن دیگر نیز به تخلیه و بارگیری سایر کالاها اختصاص خواهد یافت و این بندر ظرفیت پذیرش همزمان پنج کشتی در پنج اسکله اختصاصی را دارد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه