سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

آذری‌زبانان کشور خواستار حذف روادید سفر به جمهوری آذربایجان هستند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به نشست سه جانبه ایران، آذربایجان و ترکیه در باکو گفت: یکی از درخواست‌های مهم شهروندان آذری‌زبان کشور، حذف متقابل روادید سفر به جمهوری آذربایجان است.

آذری‌زبانان کشور خواستار حذف روادید سفر به جمهوری آذربایجان هستند

به گزارش ۸دی؛ ولی داداشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: با توجه به حذف روادید سفر اتباع جمهوری آذربایجان برای سفر به ایران، یکی از درخواست‌های مهم شهروندان آذری‌زبان کشور از وزارت امور خارجه در مذاکرات سه جانبه باکو، حذف متقابل روادید سفر به جمهوری آذربایجان است.

نماینده مردم آستارا در مجلس تصریح کرد: مدت‌هاست طی یک قراردادی که بین دو کشور جمهوری آذربایجان و ایران منعقد شده است شهروندان کشور آذربایجان می‌توانند بدون تحویل روادید آزادانه و با سهولت وارد کشور شده و به ایران سفر کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان داشت: با انعقاد این قرارداد و پذیرفتن آن توسط کشورمان انتظار می‌رفت جمهوری آذربایجان نیز با رفتار سیاسی متقابل روادید را برای شهروندان کشور ما حذف می‌کرد اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

وی خاطرنشان کرد: بنده در چندین نوبت تذکرات لازم را داده و در ملاقات‌های خصوصی با آقای ظریف به جد پیگیر این مسئله بودم همچنین سئوال علنی نیز مطرح کردم اما از پاسخ‌های وی قانع نشدم و مقرر شد بررسی و پیگیری این موضوع در دستور کار مذاکرات قرار گیرد.

داداشی بیان داشت: امیدواریم تیم وزارت امور خارجه کشورمان در نشست سه جانبه باکو و همچنین مذاکراتی که بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان انجام می‌گیرد بتواند به‌خوبی از حقوق شهروندان ایرانی دفاع کرده و موفق به انعقاد قرارداد مربوطه شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس همچنین در مورد رژیم حقوقی دریای خزر عنوان کرد: امیدواریم دولت در مذاکرات تعیین رژیم حقوقی جدید دریای خزر به‌خوبی ظاهر شود و به نحو احسنت از تمامیت ارضی و آبی کشور دفاع کند.

نماینده آستارا در مجلس ابراز داشت: نمایندگان مجلس به‌عنوان نماینده مردم، همواره پشتیبان دولت بوده‌اند و انتظار دارند که دولت و تیم وزارت خارجه نیز مانند همیشه به‌هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی از حقوق ملت ایران کوتاه نیاید.

وی همچنین با اشاره به آلودگی‌های دریای خزر گفت: معضل جدی پسماند و دفن غیراصولی آن در اطراف دریای خزر موجب به‌وجود آمدن مشکلات زیست‌محیطی و بروز آلودگی‌های زیادی شده و کشورهای حاشیه خزر باید به‌طور جدی در رفع این مشکل بکوشند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه