بیانیه پایانی نشست ضدایرانی اتحادیه عرب در قاهره

نشست اضطراری وزرای خارجه عرب به درخواست عربستان در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار و در آن ادعاهای بی اساسی علیه ایران مطرح شد.

بیانیه پایانی نشست ضدایرانی اتحادیه عرب در قاهره
به گزارش ۸دی، نشست اضطراری وزرای خارجه عرب به درخواست عربستان در مقر اتحادیه عرب در قاهره برگزار و در آن ادعاهای بی اساسی علیه ایران مطرح شد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، وزرای خارجه عرب امروز یکشنبه در پایان نشست اضطراری به درخواست عربستان بیانیه‌ای صادر کردند و در آن مدعی شدند: ما حمله انصارالله یمن به ریاض به وسیله موشک بالستیک ایرانی را محکوم می‌کنیم.

پایگاه خبری البیان نوشت، در این بیانیه آمده است: ما از عربستان حمایت و تمام اقدامات آن کشور به منظور حفظ امنیت ملی را تایید می‌کنیم.

وزرای خارجه عرب مدعی شدند: لازم است که ایران حمایت‌های خود از انصارالله یمن و حزب الله لبنان را متوقف کند، همچنین در بحرین بی ثباتی ایجاد نکند و به اصل سیاست حسن همجواری پایبند باشد.

برخی منابع خبری اعلام کردند که جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان در این نشست شرکت نکرده است.

درپی حمله موشکی انصارالله یمن به فرودگاه بین المللی ملک خالد ریاض، برخی مقامات سعودی ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کردند که با واکنش شدید مقامات کشورمان همراه بود.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح، ثبات و امنیت در منطقه است و ما آماده گفت‌وگو وتفاهم برای حل بحران منطقه هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه