به گزارش ۸دی، طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی در بیشترمناطق صنعتی و پرجمعیت وکلانشهرهایی مثل تهران، کرج، قم، قزوین، اراک، اصفهان، اهواز، تبریز و ارومیه افزایش غلظت آلاینده های جوی و آسمانی غبار آلود را شاهد خواهیم بود.

برای امروز احتمال وقوع بارشهای خیلی خفیف و پراکنده در برخی نقاط سواحل غربی دریای خزر به خصوص استان گیلان، برخی نقاط استان اردبیل و با احتمال خیلی ضعیف در برخی مناطق استان هرمزگان احتمال بارش های خیلی خفیف و پراکنده وجود دارد.

برای دو روز اینده افزایش محسوس دما بین ۴تا۸درجه را در بخش های شمالی کشور به ویژه اردبیل و گیلان  پیش بینی می شود که همراه با وزش باد شدید جنوبی خواهد بود.در روز یکشنبه به تدریج با ورود و نفوذ سامانه بارشی به بخش های غربی کشورمان درنیمه غربی کشور بارندگی خواهیم داشت.

طبق پیش بینی های سازمان هواشناسی، در روز یکشنبه در بخش های وسیعی از نیمه غربی به خصوص غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس و تا حدی شمال غرب و به تدریج بخش هایی از مرکز کشور و درسواحل غربی دریای خزر و دامنه های البرز بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد لحظه ای پیش بینی می شود.از روز دوشنبه و طی روز سه شنبه این سامانه بارشی در مناطق غربی کشورتقویت و بر شدت و میزان بارندگی ها افزوده می شود.

شدت بارش ها برای روزهای دوشنبه و سه شنبه برای دو استان کرمانشاه و ایلام پیش بینی می شود. شدت بارش ها به حدی است که در برخی نقاط استانهای یادشده به آب گرفتگی معابر و بالا امدن آب رودخانه ها و مسیل ها هم منجر می شود.با توجه به کاهش نسبی دما در مناطق غربی در ارتفاعات این استانها و نیز در ارتفاعات زاگرس و البرز و ارتفاعات شمال غرب کشور بارش برف دور از انتظار نیست.