فرمانده سپاه قدس گیلان در نشست خبری هفته بسیج:

سپاه مشکل مسکن زلزله‌زدگان را ۶۰ روزه حل می‌کند / با اشتباه آمریکایی‌ها درباره ایران، صنعت تابوت‌سازی‌شان فعال می‌شود

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: در بحث اسکان زلزله‌زدگان کرمانشاهی در حال نوشتن طرحی هستیم که بتوانیم ظرف ۶۰ روز مشکل مسکن آنها را حل کنیم.

سپاه مشکل مسکن زلزله‌زدگان را ۶۰ روزه حل می‌کند / با اشتباه آمریکایی‌ها درباره ایران، صنعت تابوت‌سازی‌شان فعال می‌شود

به گزارش خبرنگار هشت دی، سردار محمد عبدالله‌پور صبح امروز در نشست خبری هفته بسیج ضمن تبیین اهمیت نیروی مردمی سازماندهی شده در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران و با اشاره به زلزله مصیبت بار کرمانشاه اظهار داشت: این زلزله هر چند غم بزرگی را بر دل همه ملت ایران گذارد اما امیدواریم مشکلات زلزله‌زدگان با کار و تفکر بسیجی نیز بر طرف هر چه زودتر برطرف شود.

وی شعار امسال هفته بسیج را «بسیج مظهر مردمسالاری دینی» عنوان کرد و افزود: در زمانی که بسیاری از متفکرین معتقد بودند زمانی که همه چیز زیر نظر نظام سلطه است، نمی‌توان حکومتی با تفکر مردم‌سالاری دینی بنا نهاد، امام خمینی رحمه الله علیه با نگاهی عمیق به مسئله مردم‌سالاری دینی حکومتی بر پایه اسلام بنا نهاد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه هر انسانی که تفکر انقلابی دارد یک بسیجی محسوب می‌شود، گفت: بسیج در هر عرصه‌ای وارد شد توانست بر مشکلات غلبه کند.

عبدالله‌پور ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمود «اگر کسی از تفکر بسیج غفلت کند، به عذاب الهی دچار می‌شود»؛ امروز برای حل برخی مسائل افرادی به دنبال راه‌حل‌های دیگر هستند در حال که با نیروی بسیج مردمی می‌توان همه مشکلات و مسائل را حل کرد.

وی جنگ تحمیلی را دشوارترین مسئله دوران انقلاب اسلامی دانست که توسط مردم حل و فصل شد و اظهار کرد: با توجه به آمار، بیشترین شهدای جنگل تحمیلی از بین بسیجی‌ها هستند که موفق شدند نام خود را در تاریخ مبارزه با استکبار ثبت کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه مردم مسئولیت جنگ را بر عهده گرفته و سپاه نقش تسهیل‌گری را در حوزه‌های مختلف دفاعی بر عهده داشت، گفت: در حوزه اقتصاد نیز اگر بتوانیم ضوابط دست و پاگیر را کاهش دهیم، مشکلات اقتصادی ما توسط مردم با نگاهی بسیجی برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم همه کسانی که مسئول هستند مشمول نفرین امام خمینی رحمه‌الله نشوند افزود: امام می‌فرمود «اگر از تفکر بسیجی دور شوید، دچار عذاب الهی می‌شویبد» و ما امروز امیدواریم بتوانیم با تفکرات بسیجی، مشکلات جامعه را حل کنیم.

عبدالله‌پور گفت: با توجه به آخرین آمار موجود در استان ۸۰۸ هزار بسیجی در قالب سازمان بسیج در اقشار مختلف در حوزه‌های دفاعی، فرهنگی، علمی و خدمات‌رسانی فعالیت دارند .

وی تأکید کرد: در حوزه دفاعی هیچ قدرتی نمی‌تواند، نگاه چپ به کشورمان داشته باشد زیرا امروز در عمق کشورهای منطقه هستیم و به مدد تفکر بسیجی همه خاورمیانه متأثر از قدرت ایران است.

فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد: سردار سلیمانی دو ماه قبل بحث پایان عمر داعش را در استان گیلان مطرح کرده بودند امروز می بینیم با شکست داعش حادثه شمال عراق را پیش آورده‌اند.

وی با بیان اینکه در حوزه دفاعی جمهوری اسلامی ایران وضعیت مطلوبی دارد، گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند که اگر اشتباهی از آنها سربزند صنعت تابوت‌سازی‌شان را فعال خواهیم کرد.

عبدالله پور تأکید کرد: کشور ما امروز توانست در مقابل هجمه‌های دشمن در عرصه‌های فرهنگی که به جنگ با انقلاب آمده‌اند، پایدار بماند که دلیل آن پایبندی به تفکر بسیج است.

فرمانده سپاه قدس گیلان به همایش عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: در این حادثه بزرگ اسلامی بسیاری از کسانی که ادعای آزادی بیان داشتند زبانشان بند آمد که چگونه ۲۰ میلیون مسلمان در کشوری که چند سال پیش با هم درگیر جنگ بودند می‌توانند با نگاه و تفکر بسیجی فعالیت داشته باشند؟

وی با تقدیر از فعالیت اصحاب رسانه استان گیلان در پوشش خبری اربعین گفت: اصحاب رسانه نیز با همان نگاه بسیجی در این اجتماع عظیم انسانی حضور پیدا کرده و به ترویج فرهنگ حسینی پرداختند.

عبدالله پور با بیان اینکه باید در حوزه مهندسی فرهنگی فعالیت بیشتری داشته باشیم به حوزه علم در دنیای امروز اشاره کرد و افزود: بسیج توجه ویژه‌ای به تشویق جوانان و حمایت از فعالیت‌های علمی آنها خواهد داشت زیرا اگر می‌خواهیم در مقابل نظام سلطه حرفی برای گفتن داشته باشیم راهی جز قدرت علم نخواهیم داشت.

فرمانده سپاه قدس گیلان گفت: در حوزه خدمات‌رسانی در سطح کشور امروز بسیج پیشتاز است و می بینیم که به محض انتشار خبر زلزله کرمانشاه بچه‌های بسیج در این حوزه فعالیت خود را آغاز کردند به نحوی که فقط در استان گیلان تا شب گذشته ۱۳ کامیون و ۱۳ وانت نیسان به مناطقی که سپاه قدس گیلان مسئولیت آن را بر عهده گرفته است اعزام شده و ۱۰ کامیون هم آماده اعزام می‌باشد.

عبدالله‌پور ادامه داد:  ۶۵۸ قلم مواد بهداشتی نیز از سوی بسیج آماده عرضه به زلزله‌زدگان است و در بحث اسکان زلزله‌زدگان کرمانشاهی نیز در حال نوشتن طرحی هستیم که بتوانیم ظرف ۶۰ روز مشکل مسکن آنها را حل کنیم.

وی تصریح کرد: سرپل ذهاب از مناطقی است که در روزهای آغازین جنگ تحمیلی خون‌های شهدای گیلانی در آن ریخته شده است لذا بسیجیان استان، هم قسم شده‌اند که اجازه ندهند مردم آن منطقه رنگ مصیبت را بیش از این تحمل کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه درصدد هستیم تا بعد از اسکان اولیه شروع به ساخت و ساز و تعمیر خانه‌های آسیب‌دیدگان کنیم، گفت: در سال گذشته حدود ۱۰۰۰ واحد مسکن محرومین از سوی سپاه قدس گیلان در سطح استان ساخته شد.

عبدالله‌پور افزود: آمار بهزیستی نشان می‌دهد بسیاری از خانواده‌هایی که دارای یک فرزند تا چهار فرزند معلول می‌باشند فاقد خانه هستند و ما باید جهت رفع مشکل این عزیزان فعالیتی جهادی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه صدها گروه جهادی در مناطق مختلف استان در حال فعالیت می‌باشند تا از سطح گیلان محرومیت‌زدایی انجام شود گفت: طرحی در قالب مناطق پزشکی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که متخصصین درمانی سه تا چهار سال در یک منطقه مستقر شوند و در همین خصوص در سه دهستان صمام املش، حویق تالش و درفک رودبار با پشتیبانی سپاه جرقه امید به وجود آمده و می‌خواهیم در این سه دهستان چهار مقوله زیر ساخت فرهنگ، بهداشت، اشتغال و اقتصاد را ارتقا بخشیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد: در خصوص منطقه رودبنه لنگرود با طرح جوادالائمه(ع) و با همکاری خوبی که بین ما و دولت به وجود آمده است و با هماهنگی‌هایی که با استاندار محترم انجام شده است امیدواریم مشکلات هر چه زودتر حل شود.

عبدالله‌پور با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی هم استان ظرفیت تامین کمبود برنج کشور را دارد گفت: ۳۰۰ نفر از مهندسین آموزش دیده کشاورزی ۱۳ روستا را تحویل گرفتند که در هر روستا ۲۰ کشاورز را انتخاب کردند و با کاشت بذر آزمایشی که از خانواده برنج گیلانی می‌باشد در افزایش تولید در سطح نتایج قابل توجهی را بدست آورده‌اند که امیدواریم با کارهای متعالی آتی بتوان حوزه کشاورزی را نیز ارتقا ببخشیم.

وی با بیان اینکه سپاه در حوزه های مختلف به مردم و دولت کمک خواهد کرد خاطر نشان کرد: نیروهای بسیجی حلال مشکلات کشور هستند.

عبدالله پور با بیان اینکه برنامه های مختلفی برای هفته بسیج برنامه ریزی شده است به میزبانی گیلان از زائرین غیر ایرانی اربعین حسینی در مرز آستارا اشاره کرد گفت: بیش از ۸هزار و ۸۵۱ زائر همسایه‌های شمالی کشور از مرز آستارا عبور کرده‌اند و درصدد هستیم تا آخرین نفر برای بازگشت به کشورهایشان، آنها را بدرقه کنیم.

وی با بیان اینکه ما در جنگ رسانه‌ای قرار دادیم به حادثه زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: شاهد این هستیم که می‌خواهند بین ارتش و سپاه جدایی ایجاد کنند.

عبدالله پور گفت: در حوزه دفاعی نیز علاوه بر وجود گردان‌های امام حسین علیه‌السلام، گردان‌های بیت‌المقدس در حوزه یک شهری برادران با قدرت تمام آموزش دیده‌اند که توانایی جنگیدن با کشورهای متخاصم را دارند و مایه افتخار است که اعلام کنیم گردان‌های بیت‌المقدس حوزه یک شهری جزء گردان‌های ممتاز شناخته در سطح کشور است که مایه‌ی افتخار ما می‌باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه