مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

۳۲ نفر نامزد خانه مطبوعات گیلان شدند / نامزد خبرگزاری‌های استان پذیرش نشد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گیلان گفت: ۳۲ نفر در بخش‌های مدیر مسئولی، خبرنگار و … نامزد خانه مطبوعات گیلان شده‌اند.

۳۲ نفر نامزد خانه مطبوعات گیلان شدند / نامزد خبرگزاری‌های استان پذیرش نشد

فیروز فاضلی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی در خصوص انتخابات خانه مطبوعات در گیلان اظهار داشت: تصمیم جدید معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد این است که انتخابات خانه مطبوعات و شورای مرکزی خانه مطبوعات کشور بصورت الکترونیک برگزار شود.

وی افزود: تاکنون انتخابات هیأت مدیره ۲۴ استان برگزار شده است و ۸ استان هم قرار است در آبان ماه برگزار شود که گیلان یکی از این استان هاست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: طبق آمار موجود ۱۹۲ پرونده تنظیم شده است و ۱۳۱ پرونده دارای مدارک کامل بودند و عضو خانه مطبوعات شدند و ۳۲ نفر در بخش های مدیر مسئولی، خبرنگار و بازرس و نماینده نامزد خانه مطبوعات گیلان شده‌اند.

فاضلی ادامه داد: از بخش خبرگزاری‌ها آقای ابراهیم افشاری از خبرگزاری فارس ثبت نام کرده اند و ایشان در استان هیچ مشکلی نداشتند و ما برای ایشان پروانه هم صادر کردیم اما در معاونت مطبوعات چون پرونده بعد از وقت ثبت نام رسید امکان پذیرش ایشان وجود نداشت.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به اینکه نامزدی در بخش خبرگزاری‌ها نداریم از بین کسانی اکثریت آرا را کسب کردند یک نفر به عنوان نماینده خبرگزاری ها انتخاب می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در پاسخ به این سوال که آیا این بر خلاف متن اساسنامه خانه مطبوعات نیست گفت: من دقیق نمی‌دانم اما چون این انتخابات بصورت مترکز برگزار می‌شود احتمالا بر خلاف اساسنامه نیست!

….

پی نوشت:

دانلود فایل اساسنامه خانه مطبوعات

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه