دهیار روستای پنگاپشت شاندرمن مطرح کرد؛

مانع‌تراشی منابع طبیعی رضوانشهر برای برق‌رسانی روستای محروم

دهیار روستای پنگاپشت شاندرمن گفت: علی‌رغم نصب تیرهای برق، منابع طبیعی رضوانشهر مانع شاخه‌زنی مسیر یک کیلومتری برق‌رسانی به این روستا می‌شود.

مانع‌تراشی منابع طبیعی رضوانشهر برای برق‌رسانی روستای محروم

شهروز نوروزی عصر امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه روستای پنگاپشت بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ دارای ۶۷ خانوار است اظهار داشت: برق‌رسانی به این روستا از ۶ سال قبل شروع شده است اما بنا به دلایلی هنوز بسیاری از خانوارهای آن فاقد برق می‌باشند.

وی افزود: همه تیربرق‌های مورد نیاز مسیر نصب شده‌اند و بخشی از مسیر هم سیم‌کشی شده و قطع درختان با مجوز منابع طبیعی استان انجام گرفته است.

دهیار روستای پنگاه پشت شاندرمن ادامه داد: متأسفانه پروژه به دلیل ممانعت منابع طبیعی شهرستان رضوانشهر از شاخه‌زنی‌های مورد نیاز متوقف شده است.

نوروزی با بیان اینکه به لحاظ جغرافیایی روستای پنگاپشت در محدوده دو شهرستان ماسال و رضوانشهر قرار دارد گفت: برای شاخه زنی محدوده ماسال با همکاری مناطق طبیعی شهرستان مشکلی ایجاد نشد اما متأسفانه منابع طبیعی رضوانشهر از شاخه زنی محدوده خود که حدود یک کیلومتر است ممانعت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه دهیاری به بحث منابع طبیعی توجه داشته است اظهار کرد: برآورد اولیه برای برق رسانی به روستا این بود که ۴۰۰ اصله درخت قطع شود اما با بررسی بیشتر ما این تعداد را به ۹۱ درخت و سپس به ۲۱ درخت کاهش دادیم تا در حد ممکن هیچ درختی قطع نشود اما برق‌رسانی بدون شاخه زنی ممکن نیست.

نوروزی با بیان اینکه مسئولان منابع طبیعی رضوانشهر باید مردم‌داری کنند افزود: الان حدود ۲۰ روز است که معطل شاخه‌زنی هستیم و حتی تعدادی کارگر را ۱۵ روز بیمه کردیم که الان تنها ۳ روز تا پایان بیمه این کارگران است.

دهیار روستای پنگاپشت شاندرمن درباره بحث گازرسانی به روستا نیز گفت: حدود ۹۰ درصد روستا گازکشی انجام شده است و این پروژه هم به نفع مردم و هم به نفع منابع طبیعی است و ۱۰ درصد باقی مانده نیز افراد جامانده هستند که در حال پیگیری بحث گازرسانی به این خانوارها می‌باشیم.

گفتنی است در سال ۱۳۸۸ مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای برق رسانی به این روستا از سوی دولت اختصاص پیدا کرد(+) اما مسئولان منابع طبیعی با عدم همکاری خود تا به امروز مانع تکمیل پروژه برق‌رسانی به پنگاپشت شده‌اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه