رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت:

سراوان نابود شده است/ سلامت مردم در خطر است

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت گفت: سراوان به لحاظ زیست‌محیطی نابودشده است.

سراوان نابود شده است/ سلامت مردم در خطر است

به گزارش۸دی؛ فاطمه شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس  اظهار کرد: سال‌هاست که درباره وضعیت نابسامان زیست‌محیطی سراوان هشدار داده می‌شود اما عملاً اقدامی برای رفع این مشکل انجام نمی‌شود.

وی با ابراز گلایه از اقدامات سلیقه‌ای در خصوص سراوان تصریح کرد: استان‌های شمالی همچون ساری و… اعتبارات لازم در خصوص خرید دستگاه زباله‌سوز را دریافت کرده‌اند اما متأسفانه با توجه به وخیم بودن شرایط زباله‌ها در سراوان هنوز این اعتبار به‌طور کامل به رشت اختصاص نیافته است.

شیرزاد با اذعان به اینکه سلامت مردم سراوان و گیلان درخطر است گفت: بوی تعفن، شیرابه‌های ناشی از زباله‌ها و… ازجمله مواردی است که سلامت جسم و روان مردم سراوان را به‌طور مستقیم هدف قرار داده است و بحرانی جدی محسوب می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط‌زیست شورای رشت افزود: زباله‌های سراوان مختص مردم رشت نیست و از شهرهایی دیگر گیلان نیز زباله‌هایشان به سراوان منتقل می‌شود.

وی بابیان اینکه زباله‌های سراوان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم سلامت مردم گیلان را تهدید می‌کند گفت: تغذیه دام‌ها، سرازیری شیرابه‌ها به داخل رودخانه‌ها و… ازجمله مباحثی است که آلودگی‌های ناشی از زباله سراوان را در یک چرخه به‌طور وسیع به انسان، دام و… منتقل می‌کند و یقیناً عوارض و تأثیرات سوء آن در سلامت و بهداشت جامعه غیرقابل‌انکار خواهد بود.

شیرزاد گفت: رفع مشکل سراوان نیازمند نگاه ویژه دولت در استان، اعتبارات ملی و توجه مدیران کشوری است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه