خبرنگار: حمیدرضا دنیادیده
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

دانشگاه علوم پزشکی گیلان به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت می‌کند

در راستای حرکت دانشگاه علوم پزشکی گیلان به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و حرکت در مرزهای دانش، همکاری دانشگاه با صاحبان فناوری و پژوهش کشورهای اسلامی مورد تاکید قرار گرفت.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت می‌کند

 

به گزارش خبرنگار ۸دی از رشت، شاهرخ یوسف‌زاده عصر امروز در نشست مسئولین پارک‌های علم و فن‌آوری و مراکز رشد کشورهای جهان اسلام در سالن اجلاس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان تحصیلات تکمیلی و فعالیت‌های آموزشی مطلوبی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در زمینه‌ی تربیت دانشجویان و تخصص‌های مختلف ازجمله قلب، روده، مهندسی پزشکی و برنامه تحصیلات تکمیلی و کارشناسی ارشد بسیار در حد مطلوبی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فعالیت‌های آموزش دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: ۴۵۰ مدرس در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در رشته‌های مختلف آخرین دستاوردهای علوم پزشکی را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهند.

یوسف‌زاده با تاکید بر روابط مشترک گیلان با کشورهای اسلامی در زمینه‌ی علوم پزشکی، گفت: مایلیم با کشورهای اسلامی دیگر به توسعه فعالیت‌ها و ارتباطات علمی به همکاری متقابل بپردازیم.

شادمان نعمتی، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این اجلاس اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان از ۳۰ سال گذشته فعالیت‌های خود را آغاز کرده و در حوزه دانشگاه‌های علوم پزشکی جز دانشگاه‌های پیشرو است.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ مدرس برای ۵ هزار دانشجو که در رشته‌های مختلف تحصیل می‌کنند، در حال آموزش علوم پزشکی و خدمات درمانی هستند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با هدف ارایه خدمات مؤثر و حفظ بهداشت جامعه از طریق توسعه تحقیق و پیروی از فعالیت‌های دانش‌بنیان خدمات شایانی را در حوزه سلامت ارائه کرده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان در زمینه‌ی تحقیقات پزشکی و توسعه فعالیت و فناوری‌های بهداشتی فعالیت‌های چشمگیری داشته گفت: مدیریت واحدهای فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز تحقیقات توسعه و مراکز تجاری باهدف تجاری‌سازی یافته‌های علمی از جمله فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی است.

نعمتی همچنین به ۲۰ عدد ثبت اختراع و ۲۷ شرکت دانش‌بنیان در زمینه‌های تولید محصولات مختلف پزشکی اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی از کشورهای عضو این اجلاس خواستار است تا در زمینه‌ی نشر آثار علمی در قالب انتشارات مقالاتی را انتشار دهد.

وی با بیان اینکه طی سال ۲۰۱۲ یک‌صد و پنجاه عدد ثبت اختراع در IsI به ثبت رسانده‌ایم، خاطرنشان کرد: ۲۰ مرکز تحقیقی در زمینه‌ی بیماری‌های کبد، سوانح جاده‌ای، بیولوژی سلولی و قلب و عروق در دانشگاه علوم پزشکی گیلان فعال است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان پیشنهاد‌هایی در راستای اتصال مراکز و واحدهای فناوری در دانشگاه‌های کشورهای اسلامی ارائه کرد و گفت: وجود کشورهای اسلامی در اجلاس ظرفیتی است که می‌توان فعالیت‌های مشترک آموزشی در زمینه‌های تکنسین، بازارهای سلامت، تولید محصولات بهداشتی و تدریس حوزه سلامت را داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه