حمیدرضا دنیادیده
8دی گزارش می‌دهد؛

منزوی شدن آمریکا در دنیا با اظهارات ضد ایرانی ترامپ/ حرف‌های وحشیانه‌ای که غیرت ملی ایرانیان را برانگیخت

در پی اظهارات ضد ایرانی ترامپ علیه ایران سیل انتقادات به سیاست‌های آمریکا روانه شد و به اذعان کارشناسان این اظهارات نسنجیده باعث منزوی شدن آمریکا در دنیا و تقویت وحدت ملی در ملت ایران شده است.

منزوی شدن آمریکا در دنیا با اظهارات ضد ایرانی ترامپ/ حرف‌های وحشیانه‌ای که غیرت ملی ایرانیان را برانگیخت

به گزارش ۸دی، اظهارات ضد ایرانی جمعه شب رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال مواضع رؤسای جمهوری سابق این کشور نشان داد که سیاست‌گذاران آمریکایی علاوه بر اینکه منطق و ادب ندارند بلکه همه حقوق مردم آزاده ایران را زیر سؤال می‌برند.

یک‌صدایی ملت ایران علیه استکبار جهانی و منزوی شدن سیاست خصمانه آمریکا زمانی به گوش جهان رسید که دونالد ترامپ جمعه شب مواضعی ضد ایرانی را از زبان راند و خون غیورمردان ایرانی را به جوش آورد.

تروریست خواندن ملت ایران از سوی ترامپ و اسم تاریخی خلیج‌فارس را برای کسب رضایت عده‌ای خلیج عربی خواندن از سوی آن بهانه‌ای شد تا سیل انتقادات از سوی مردم، گروه و جناح‌های سیاسی در شبکه‌های مجازی و هم‌نشینی‌های دوستانه به مسئله نخست روزمره تبدیل شود.

اما از همه مهم‌تر پاسخ کوبنده ملت ایران و مسئولان کشور در همان دقایق نخست اظهارات ترامپ باعث شد تا با دیگر انسجام ملی و وحدت ایرانی به رخ جهانیان از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و هم‌پیمانان عربی آن‌ها نظیر عربستان کشیده شود و بار دیگر البته کوبنده‌تر اعلام کنند که ملت ایران در برابر هیچ قدرتی سر تسلیم فرود نیاورده و نخواهد آورد.

با اینکه صفحه‌های مجازی شبکه‌های موبایلی پر از حمله به سیاست‌های خصمانه آمریکایی شده، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کنار مردم و دولتمردان نیز به این موضوع واکنش نشان داده و از سیاست‌های خصمانه آمریکا اعلام برائت کردند.

مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارت ضد ایرانی رئیس‌جمهوری آمریکا با بیان اینکه سخنان آمریکا ادبیات جدید برای ملت ایران نیست، اظهار داشت: رفتار آمریکا با ایران مشخص هست و تنها فرق رؤسای جمهورهای در آمریکا در ادبیات آن‌ها است.
وی با اشاره به حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در گذشته در آب‌های خلیج‌فارس افزود: آمریکا هواپیمای مسافربری ما را در خلیج‌فارس مورد هدف قرارداد و بعد از آن فرمانده ناو خود را تجلیل کرد.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خصم و دشمنی آمریکا برای ایران موضع جدیدی نیست، گفت: ما از صحبت‌های رئیس‌جمهوری ایران متوجه شده‌ایم که کشورهای دنیا در مقابل سخنان ترامپ منسجم‌تر شده‌اند.
عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعد از سخنان ضد ایرانی ترامپ اتحادیه اروپا نسبت به آن واکنش منفی نشان داده و وفاداری و پایبندی خود را به برجام اعلام کرده‌اند.

لاهوتی با بیان اینکه رئیس‌جمهوری آمریکا هنوز در پنجاه سال پیش به سر می‌برد و هنوز نفهمیده که در دنیا نقشی ندارد، گفت: برجام قراردادی دو جانبه با آمریکا نیست و ایالات‌متحده اختیاراتی همچون سایر کشورها در آن دارد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های آمریکایی گفت: آمریکا نمی‌تواند در برجام دخالت کند و فقط می‌تواند با تحریم‌های سایر کشورها فشار خود را بر ایران بیشتر کند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفتار ضد سپاه اخیر ترامپ گفت: حمله ترامپ به سپاه که حافظ امنیت ملت ایران و نظام است نشان از قدرت سپاه و وحشت آن‌ها از این نهاد است که برای ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران افتخاری بیش نیست.

وی با بیان اینکه ایران یک قدرت دفاعی و نظامی منطقه‌ای به نام سپاه دارد، گفت: ارتش دنیا امروز از سپاه می‌ترسد و هیچ‌گاه به خود اجازه تجاوز به ایران را نمی دهد.
لاهوتی با بیان اینکه ترامپ فکر نکرده حرف می‌زند، گفت: نتیجه حرف‌های نسنجیده رئیس‌جمهور آمریکا باعث منزوی شدن وی و سیاست‌های آمریکا شده و اکنون دنیا نیز به یاوه‌گویی‌های آمریکا عادت کرده است.

نماینده مردم لنگرود در خانه ملت با تاکید بر اینکه آمریکا بر کشورهای مظلوم دنیا به ظلم حکم رانی کرده است، بیان کرد: ترامپ در زمان تبلیغات اعلام کرد که اوباما داعش و تروریسم را خلق کرده است اما امروز سپاه را به‌عنوان تروریسم معرفی می‌کند که باید اعلام کرد اظهارات وی مضحکه‌ای بیش نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صحبت‌های اخیر ترامپ ملت ایران را مستحکم‌تر کرده گفت: ملت ایران بر این باور رسیده‌اند که سپاه پاسداران حافظ امنیت آن‌ها است و از این منظر بر خود می‌بالند و افتخار می‌کنند.

لاهوتی افزود: سخنان اخیر ترامپ در مقابل ایران نشان داد که اتحادیه اروپا با اینکه دیروز در پشت ترامپ بود، امروزه در مقابل ترامپ قرار گرفته و روزبه‌روز سیاست‌های حاکم در آمریکا را منزوی می‌کند.

سید کاظم دل‌خوش اباتری، نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس نیز در واکنش به اظهارات ضد ایرانی ترامپ با بیان اینکه آمریکا همیشه اقدامات خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران داشته، اظهار داشت: ملت ایران پیوسته از سیاست‌های خصمانه آمریکا در رنج بوده و هیچ‌گاه به آن اعتماد نداشته است.

وی با بیان اینکه عدم شناخت یک رئیس‌جمهور از جغرافیای تاریخی یک ملتی همچون ایران شرم‌آور است، افزود: بسیار برای ایالات‌متحده آمریکا شرم‌آور است که رئیس‌جمهور کشوری نام خلیج‌فارس را به‌ اشتباه خلیج عربی بخواند و آن را مورد هجمه خود قرار دهد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی همچنین با محکوم کردن اظهارات ضد سپاه رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: رفتار تروریستی، اقدامی است که علیه ملت و دولتی در کشور خاصی انجام شود اما دولت آمریکا باید اعلام کند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در کدام نقطه از کره زمین و یا حتی در کدام کشورهای اروپایی عملیات تروریستی انجام داده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در سخنان رئیس‌جمهورهای ایالات‌متحده آمریکا تناقض‌گویی وجود ندارد و همه در مواجه با ایران رفتار خصمانه‌ای را اعمال کرده‌اند، تصریح کرد: همه‌ی کسانی که بر قدرت کشور آمریکا قرار گرفتند رفتاری متناقض و ضد ایرانی با ملت ایران داشته‌اند و پیوسته منافع ملی ما را هدف قرار داده‌اند.

دل‌خوش با اشاره به سخنان ترامپ در زمان تبلیغات ریاست جمهوری گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا در زمان تبلیغات خود اعلام کرد که داعش را آمریکا به وجود آورده است و اکنون برای دنیا مشخص می‌شود که کدام کشور حامی و پرورش‌دهنده تروریسم در منطقه و جهان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ایستادگی ملت ایران در مقابل رفتارهای خصمانه آمریکا بیان کرد: ملت ما مثل همیشه در مقابل توطئه گران ایستادگی می‌کند و از اظهارات واهی و اقدامات غیر کارشناسانه آمریکا واهمه‌ای ندرد.

نماینده مردم صومعه‌سرا در خانه ملت با تاکید بر اینکه ایران در مقابل تهدیدات منطقه‌ای ساکت نمی‌نشیند، اظهار کرد: ملت ایران هیچ‌گاه در مقابل ظالمان، نیروهای تکفیری و حامیان آن‌ها ساکت نمی‌نشیند و اجازه تعدی و تجاوز داعش به ممالک اسلامی و منطقه را نمی‌دهد.

حسن خسته‌بند، از دیگر اعضای مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت نیز در گفتگو با خبرنگار ۸دی با بیان اینکه ایران با کمک سپاه سیاست‌های آمریکا در منطقه را منجر به شکست کرده، اظهار داشت: آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی تلاش کردند تا نیروی‌های تکفیری همچون القاعده و داعش را در جهان پرورش دهند اما با تلاش‌های سپاه ناکام مانده‌اند.

وی با اشاره به حمایت‌های عربستان در جنگ‌افروزی‌ها افزود: استکبار جهانی با هدف‌گذاری تخریب کشورهای منطقه همچون لبنان، عراق و سوریه در تلاش بود تا نهایتاً به ایران برسد اما با رفتار هوشمندانه ایران این تلاش‌ها ناکام مانده و از این منظر در شوک به سر می‌برد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سپاه تمام نقشه‌های آمریکا را نیست و نابود کرده گفت: داعشی که دست پرورده‌ی استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا است اکنون بلای جان آن‌ها شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه به‌ زودی ردپای استکبار جهانی در جهان محو خواهد شد، گفت: با نقش صحیح ایران در منطقه نیروهای تکفیری و داعشی در حال پاک‌سازی هستند و دنیا شاهد هست که نیروهای تکفیری صهیونیستی داعش و سایر گروه‌های افراطی در حال رخت بستن از منطقه هستند.

خسته بند با خصمانه خواند رفتار رئیس‌جمهورهای آمریکا در مقابل ایران گفت: از بین رفتن نیروهای تکفیری آمریکا در کشورهای مقاومت این کشور را عصبانی کرده و آمریکا باسیاست‌های خصمانه خود باید از عصبانیت بمیرد.

نماینده مردم بندر انزلی در خانه ملت با تاکید بر اینکه سیاست‌های آمریکا در مقابل ایران با تغییر دولت‌ها تغییر نمی‌کند گفت: بهانه‌جویی‌های آمریکا از ایران تمام‌نشدنی است و پیوسته رفتارهای خصمانه آن‌ها در روح و جانشان پیدا بوده و مردم با خلقیات آن‌ها آشنایی کامل دارند.

اما واکنش مردم در فضای مجازی در پی اظهارات رئیس‌جمهوری آمریکا نیز در جای خود قابل‌تأمل است و باید از ابعاد مختلف مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد.

مهرداد توکلی‎راد، کارشناس رسانه و عضو هیئت‌علمی دانشگاه به واکنش گسترده ملت ایران در شبکه‌های مجازی به اظهارات ضد ایرانی ترامپ اشاره داشت و اظهار کرد: آمریکایی‌ها هیچ تعهدی به ایرانیان ندارند و با هر تهدید آن‌ها انسجام ملی در ایران افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به مواجهه‌ی اروپا از مواضع ترامپ در رابطه با برجام افزود: اتحادیه اروپا متعهد شده است که همچنان بر برجام پای بند بماند و از مفاد آن عدول نمی‌کند.

کارشناس رسانه با اشاره به رفتار خصمانه آمریکا در مقابل ایران و واکنش ملت همیشه در صحنه در پاسخ به اظهارات نسنجیده رئیس‌جمهوری آمریکا، گفت: واکنش گسترده و بی‌سابقه مردم ایران در مقابل با اظهارات ضد ایرانی آمریکا مثال‌زدنی بود و ایران تاکنون چنین واکنشی را بر خود ندیده است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه مردم ایران نسبت به نهادهای انقلابی خود نیز حساس هستند، خاطرنشان کرد: با حمله آمریکا به سپاه و نهادهای مردم‌نهاد دیگر همه‌ی آحاد ملت یکپارچه علیه استکبار جهانی به‌ویژه آمریکا قیام کردند و با تغییر نمایه و پروفایل‌های شخصی‌شان به آرم و نشان سپاه، پرچم ایران و خلیج‌فارس اوج احساس ایران‌دوستی و استکبارستیزی خود را نشان دادند.

رئیس دانشگاه پیام نور فومن با تاکید بر اینکه اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا تنها لفظی وحشیانه علیه ایران بوده، بیان کرد: عصبانیت ترامپ موجب انسجام وحدت اجتماعی ملت ایران شده است.

توکلی راد با بیان اینکه ایران حسن اخلاق‌مداری و اعتماد شهیر خود را به رخ جهانیان کشید، گفت: بسیاری از دسیسه چینان در تلاش بودند تا بین حکومت و مردم فاصله و تفرقه بی اندازند اما مردم در شبکه‌های موبایلی و فضای مجازی نشان دادند که آمریکا آرزوی نابودی ایران را باید به گور ببرد.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه اظهارات ضد ایرانی رئیس‌جمهور آمریکا موجودیت و ایرانی بودن ملت را هدف قرار داد، افزود: هویت ملی، غیرت، قومیت و شخصیت ایران با اظهارات وحشیانه ترامپ زیر سؤال رفت و همین مسئله باعث شد تا ملت ایران با شور و شوق اظهارات ترامپ را با ننگی سنگین‌تر به خودش برگردانند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه