خبرنگار: ابوالفضل شکری
مدیر عامل سامان پسماند گیلان در گفتگو با 8دی خبر داد؛

توقف طرح تفکیک زباله از مبدأ در ۱۰ شهرداری گیلان

مدیر عامل پسماند گیلان گفت: در ابتدای سال ۹۵ تعداد ۵۰ شهرداری گیلان طرح تفکی زباله از مبدأ را انجام می دادند اما بعدها این تعداد به ۴۰ شهرداری تقلیل پیدا کرد.

توقف طرح تفکیک زباله از مبدأ در ۱۰ شهرداری گیلان

پویا شهشهانی عصر امروز در گفتگو با خبرنگار ۸دی در لنگرود با بیان اینکه روزانه بیش از ۲۰۰۰ تن زباله در گیلان تولید می‌شود اظهار داشت: هم اکنون سه کارخانه کمپوست در استان گیلان داریم که یکی از آنها کارخانه کمپوست رشت با ظرفیت ۳۰۰ تن است و در صدد هستیم خط انتقال و سوله‌های کود نرم آن را راه اندازی کنیم.

وی افزود: برای راه‌اندازی خط انتقال و سوله انتقال کارخانه کمپوست رشت حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی تخصیص داده شده و قراردادهای مربوط به این طرح بسته شده است و این پروژه در محدود سراوان انجام خواهد شد و علاوه بر این ۱۱ و نیم میلیارد تومان از محل اعتبارات رودخانه‌ها برای بحث شیرابه و بهسازی سراوان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری‌های تابعه استانداری گیلان درباره کارخانه کمپوست لنگرود نیز گفت: در سال گذشته ۲.۵ میلیارد تومان تخصیص داشتیم و این شهرستان مشکل خاصی برای کارخانه کمپوست ندارد و تنها مشکل تأمین زمین است و تاکنون ۴ زمین تعرفه شده تغییر کرده و آخرین زمین در محدوده محل دفن زباله‌ها تعرفه شده است که امیدواریم همین زمین تأیید شود.

شهشهانی ادامه داد: امسال هم برای لنگرود ۵۰۰ میلیون تومان پول وجود دارد و شهرداری هم پیمانکار مورد نظر را انتخاب کرده است.

وی افزود: در اجرای طرح تفکیک در ابتدای سال ۹۵ وضعیت خویی داشتیم و ۵۰ شهر طرح تفکیک را انجام می‌دادند اما در انتهای سال وضعیت خوب نبود و به دلیل مشکلاتی که شهرداری‌ها با پیمانکاران داشتند تعداد شهرها به ۴۰ شهر تقلیل پیدا کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری های تابعه استانداری گیلان تأکید کرد: فرآیند تفکیک از مبدأ زمانی موفق است که این کار بصورت مستمر انجام شود.

شهشهانی درباره سرانه تولید زباله برای هر خانوار گیلانی گفت: در شهرها ۹۰۰ گرم زباله و در روستاها کمتر از ۷۰۰ گرم زباله تولید می‌شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه