کمپ اشرف از لوث وجود منافقین پاک شد کمپ اشرف از لوث وجود منافقین پاک شد

با انتقال باقیمانده اعضای گروهک تروریستی منافقین به کمپ لیبرتی، اردوگاه اشرف از لوث وجود اعضای این گروهک پاک شده و این کمپ در اختیار ارتش عراق قرار گرفت.

کمپ اشرف از لوث وجود منافقین پاک شد 	کمپ اشرف از لوث وجود منافقین پاک شد

به گزارش ۸دی نیوز ،  به نقل از آسوشیتد پرس؛ مقام های رسمی دولت عراق اعلام کردند: پادگان اشرف به‌ طور کامل از ۴۲ عضو گروهک تروریستی منافقین باقی‌ مانده در این پادگان تخلیه شده است.

گروهک تروریستی منافقین که اکثر اعضای آن به در خواست دولت آمریکا و سازمان ملل به پادگان حریت ( لیبرتی ) در نزدیک فرودگاه بین المللی بغداد در نزدیک پایگاه نظامیان آمریکایی انتقال داده شده‌ اند، هفته قبل دولت عراق را مسئول حمله اخیر به پادگان اشرف می‌ داند.

دولت عراق چنین اتهاماتی را بارها و بارها تکذیب کرده است و دلیل این رخداد مرگ‌بار را انفجار بشکه‌ های حاوی نفت و گاز در پی درگیری احتمالی داخلی بین اعضای این گروهک عنوان کرده است.

دولت نوری مالکی نخست وزیر عراق بعد از صدور فرمان وی مبنی بر تخلیه کامل و سریع این پادگان از گروهک تروریستی منافقین، دستور آغاز تحقیقات گسترده ای را در این زمینه صادر کرده است.

آمریکا با ابراز نگرانی از رخداد هفته قبل در داخل این پایگاه و محکوم کردن حمله احتمالی به آن، خواستار انجام تحقیقات بازرسان سازمان ملل در آن زمینه شده است.

ماری هارف نماینده سازمان ملل در عراق پس از رویدادهای هفته گذشته در پادگان اشرف از گروهک تروریستی منافقین خواست تا برای انتقال باقی‌ مانده اعضای این گروهک به پایگاه لیبرتی، تدابیر لازم صورت گیرد.

گفتنی است بازرسان گروه کمک‌ رسانی سازمان ملل در عراق موسوم به “یونامی” در تاریخ ۱۱ شهریور ماه از پادگان اشرف دیدن کردند و به گفته بازرسان این سازمان، قرار است دلیل مرگ ده‌ ها نفر از اعضای آن را بررسی کنند.

منبع: دانا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه