گزارشی از جلسه شورای اشتغال استان گیلان؛

نماینده تالش: با سیاسی‌کاری و انتخاب مدیران براساس رانت‌ نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد‌

نماینده تالش گفت: با سیاسی‌کاری و انتخاب مدیران براساس رانت‌های سیاسی نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را پیاده سازی کرد‌.

نماینده تالش: با سیاسی‌کاری و انتخاب مدیران براساس رانت‌ نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد‌

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی عصر دیروز در جلسه شورای اشتغال استان گیلان در محل سالن شهید انصاری استانداری گیلان با اشاره به رشد ۱۱۷ درصدی استان گیلان در رفع موانع تولید در سال گذشته اظهار داشت: امسال شاهد اقدامات مثبتی در زمینه اشتغالزایی هستیم.

استاندار گیلان با انتقاد از کم‌کاری اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: برخی از ادارات و مدیران شهرستان‌ها هیچ اطلاعاتی از آمار اشتغال شهرستانشان ندارند و این مشکل باید رفع شود.

نجفی با اعلام فعالیت‌های مثبت کمیته امداد و سازمان بهزیستی در راستای اشتغالزایی اعلام کرد: سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان هیچ طرح و برنامه‌ای در راستای اشتغالزایی ارائه نداده است.

وی با اعلام اینکه امسال باید ۴۵ هزار شغل در استان گیلان ایجاد شود اعلام کرد: باید از تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین همراهی مثبت دولت و مجلس جهت پیشرفت استان گیلان در حوزه اشتغال استفاده کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم ساماندهی اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی خاطرنشان کرد: استان گیلان در زمینه فارغ‌التحصیلان IT و همچنین شرکت‌های دانش بنیان ظرفیت بالایی دارد که باید از آن استفاده شود.

وی تاکید کرد: از تمام دستگاه‌های نظارتی درخواست می‌کنم تا با نظارت کامل پیگیر این موضوع باشند که تمام پول دریافتی توسط ادارات و سازمان‌ها برای اشتغال، فقط صرف این موضوع شود، در غیر این‌صورت هم اشکال شرعی و هم ایراد قانونی دارد.

با سیاسی‌کاری نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را پیاده‌سازی کرد‌

محمود شکری نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این نشست با انتقاد از عدم آگاهی مسئولان شهرستان‌ها از مفاد و شیوه اجرای اقتصاد مقاومتی گفت: با سیاسی‌کاری و انتخاب مدیران براساس رانت‌های سیاسی نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را پیاده سازی کرد‌.

۲۰ درصد از فارغ‌التحصیلان گیلان در حوزه فناوری اطلاعات فارغ التحصیل می‌شوند

مجید متقی طلب رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از فارغ‌التحصیلان گیلان در حوزه فناوری اطلاعات فارغ التحصیل می‌شوند افزود: طرح توانمندسازی مشاغل مربوط به فاوا در حال اجراست که در این طرح ۱۰۰۰ نفر از فعالان حوزه فناوری اطلاعات آموزش داده می‌بینند.

رحیم عطایی‌پور مدیرکل فنی و حرفه‌ای گیلان نیز با اشاره به اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی گفت: در این طرح ۳ نفر به‌عنوان یادگیرنده در محیط‌های واقعی کار و بنگاه‌های اقتصادی مشغول می‌شوند که قطعاً در پایان عده‌ای از آنان جذب این بنگاه‌های اقتصادی می‌شوند.

طرح تکاپو در راستای اصلاح و بهسازی سیستم‌های اقتصادی اجرایی شد

کارگزار توسعه اشتغال استان گیلان نیز در این جلسه ضمن تشریح طرح اقتصادی تحت عنوان طرح تکاپو عنوان داشت: این طرح از سال ۹۵ با مطالعات دینامیکی اشتغال در راستای اصلاح و بهسازی سیستم‌های اقتصادی شروع به اجرا شده است.

حسین متقی‌طلب با اشاره به شناسایی ۳۰ رسته در مراحل مطالعه طرح تکاپو گفت: ظرفیت بالای اشتغالزایی، شناسایی محرک‌های زنجیره‌ای کسب و کار، شناسایی چالش‌های سیستم‌های کسب و کار و طرح‌ریزی عمل به برنامه و خروج از شرایط کنونی از جمله برنامه‌های این طرح است.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه