مریم عباسی زاده
تصاویر؛

آبشار ویسادار، نگینی در خطه سرسبز شمال

در گرمای تابستان سایه درخت بید در خطه سرسبز شمال را از دست ندهید.

آبشار ویسادار، نگینی در خطه سرسبز شمال

به گزارش ۸دی، اگر قصد سفر به مکانی را دارید که صدای ریزش آب، چهچهه پرندگان، جنگل های سرسبز با درختان سر به فلک کشیده و آب و هوای دلپذیر، همهمه زندگی را تبدیل به زندگی رویایی کند آبشار ویسادار، قطب طبیعت‌گردی گیلان را فراموش نکنید.

آبشاری پنهان در دل درختان جنگلی

استان گیلان بیش از ۴ هزار آبشار دارد اما یکی از زیباترین و بکرترین این آبشارها، ویسادار است که با ارتفاع ۲۰متری در ۱۶ کیلومتری ﺟﺎده ﺟﻨﮕﻠﯽ شهر پره‌سر در شهرستان رضوانشهر و میان انبوه درختان جنگلی قرار گرفته و به دلیل طبعت بکر و دست نخورده تبدیل به ﻗﻄﺐ ﻃﺒﯿﻌﺖ ﮔﺮدی ﻏﺮب ﮔﯿﻼن شده است و حتی بر بلندای آن صخره‌هایی به شکل لایه لایه وجود دارند که می‌توان ساعت‌ها بر آن نشست و گوش جان به طبیعت سپرد.

پژواک صدای طبیعی  آبشار جایگزین آلودگی های صوتی زندگی ماشینی و شهر نشینی

این آبشار در مسیر دریا شدن، گودالی بزرگ و به شکل نیم دایره ایجاد کرده که تابش نور از دهانه‌ گودال به داخل آن و شنیدن پژواک صدای آب، صحنه‌هایی ناب را رقم می زند که چشم هر بیننده ای را خیره و گوش هر شنونده را می نوازد.

 جلوه گری قطب گردشگری غرب گیلان با پدیده های طبیعی

انعکاس نور خورشید در این آبشار به قدری خود نمایی می کند که چشم هر بیننده ای ناخود آگاه مجذوب آن می شود ، در نزدیکی این آبشار درختی وجود دارد که محلی ها آن را درخت هزار ریشه می‌نامند که جلوه‌ گری این طبیعت را دو صد چندان می کند.

جنگل پیمایی برای رسیدن به سایه درخت بید

ویسادار در گویش محلی تالشی ‌ها به معنای سایه درخت بید است ،برای رسیدن به این پدیده‌ کم نظیر طبیعی باید از دل کوه‌ها که پر از دالان‌های درختی زیبا و خوش‌عطر است باید گذشت، این آبشار در دل جنگل‌های پیلمبرا قرار دارد و سفر به آن یک جنگل پیمایی کوتاه مدت نیز در خود دارد که پیمودن این مسیر جنگلی خود می‌تواند به اندازه بازدید از آبشار خاطره‌انگیز و لذت‌بخش باشد.

بازدید از ویسادار دومین کاری که باید در سفر به گیلان انجام داد

روبروی این آبشار پلی ساخته شده که با ایستادن بر آن تسلط بر آبشار ممکن می‌شود و نگاه کردن از روی پل به پایین و رودخانه خروشان، ترس و اضطرابی همراه با هیجان در دل ایجاد می‌کند و هر طبیعت‌گرد و گردشگری را به وجد می‌آورد ،گردشگران خارجی بر این باورند که بازدید از ویسادار دومین کاری است که باید در سفر به رشت انجام داد.

 آبشار ویسادار طبیعت دلبرانه گیلان

بازدید از این آبشار را به کوهنوردانی که قصد صعود به قله سبلان را دارند و از مرکز یا شرق ایران راهی مشگین شهر می شوند، پیشنهاد می کنیم چرا که با یک انحراف مسیر کوتاه و صرف زمان کمتر از ۲ ساعت یکی از آبشارها روبروی این آبشار پلی ساخته شده که با ایستادن بر آن تسلط بر آبشار ممکن می‌شود.

مسیر دسترسی به آبشار ویسادار

از شهر رشت به سمت انزلی حرکت کنید و با ادامه مسیر به رضوانشهر بروید، بعد از رضوانشهر در پونل جاده رشت-آستارا را در پیش بگیرید تا به پره سر برسید، در پره سر بعد از ساختمان شهرداری باید به سمت چپ بپیچید و وارد خیابان آبشار شوید، با عبور از روستای صیقل‌سرا و آوَوییار و پس از طی مسافتی در حدود ۱۵ کیلومتر به محل آبشار می‌رسید، دقت داشته باشید که ۴ کیلومتر پایانی این جاده روستایی خاکی است و پس از آن حدود ۲۰ دقیقه پیاده‌روی پیش رو دارید.

اگر از تهران قصد سفر به این آبشار را دارید، می‌توانید قبل از رسیدن به رشت در جاده قزوین-رشت وارد مسیر فومن به سراوان شده و بعد از پونل مسیر اردجان را در پیش گرفته و با ادامه راه به پره سر برسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه