عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با 8دی:

برنج محصول استراتژیک گیلان است/ سطح میزان تولید برنج در استان افزایش یافته است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، برنج را محصولی استراتژیک دانست و گفت: سطح تولید برنج در استان افزایش یافته و رضایت‌بخش است.

برنج محصول استراتژیک گیلان است/ سطح میزان تولید برنج در استان افزایش یافته است

محمدصادق حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ۸دی در رشت با اشاره به اشتغال مردم شمال کشور به برنجکاری اظهار داشت: عمده کشاورزان گیلانی به برنجکاری مشغول هستند و از این راه ارتزاق می کنند.

وی با استراتژیک خواندن برنج گیلان افزود: گیلان محصولاتی نظیر بادام، زیتون و مرکبات نیز دارد اما برنج محصول استراتژیک این استان شمالی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس کمک کرده تا طی چهار ماهی که گذشت از واردات برنج و ضربه زدن به کشاورز جلوگیری شود، گفت: طبق قانون واردات برنج خارجی سه ماه قبل و سه ماه بعد از فصل برداشت ممنوع است و این سیاستی در جهت حفظ منافع کشاورزان از جمله برنجکاران است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش میزان سطح تولید در استان گفت: مردم گیلان محصولات برنج خود را تولید کرده اند و اکنون در مرحله شالیکوبی قرار گرفته و رضایت نسبی نیز از سطح میزان برداشت خود نیز دارند.

حسنی با اذعان به اینکه برنجکاران زحمات زیادی را در راستای تولید برنج متحمل می شوند، تصریح کرد: امیدواریم شرایطی برایشان فراهم شود تا بتوانند برنج خود را با قیمتی که هم برای خود و هم برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه است عرضه کنند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورز به حداقل درآمد به برنج راضی است، افزود: در حال حاضر برنجکاران با حداقل درآمد و در حدی که هزینه های آنها را پوشش دهد به کشت برنج مشغول هستند اما انتظار می رود در سال زراعی جاری برداشت قابل توجهی از سوی برنجکاران انجام شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه