آیا نمایندگان گیلان برای رأی اعتماد به زنگنه باجگیری کردند / جعفرزاده: فقط حقمان را گرفتیم! + سند

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: علی رغم وجود نفت دریای خزر ایران حتی یک درصد از آن را هم برداشت نمی‌کند اما جمهوری آذربایجان صد درصد نفتش را از این دریا تامین می‌کند؛ خواسته ما حق است نه امتیازگیری.

آیا نمایندگان گیلان برای رأی اعتماد به زنگنه باجگیری کردند / جعفرزاده: فقط حقمان را گرفتیم! + سند

به گزارش ۸دی، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، درباره سند منتشره در فضای مجازی که نشان از تفاهم زنگنه، وزیر نفت با نمایندگان این استان در زمان رای اعتماد دارد، اظهار داشت: این سند شامل موادی بود که از قبل تصویب شده بود اما وزارت نفت به هر دلیلی آن‌ها را اجرایی نمی کرد و ما از این فرصت استفاده کردیم.

وی افزود: این مواد در واقع اقداماتی بود که زنگنه باید طی دو سه سال گذشته انجام می‌داد و برای ما بسیار اهمیت داشت. وی در جلسه ای که با نمایندگان استان داشت توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد،ما قانع شدیم و صورت جلسه انجام شد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه این درخواست هیچ ارتباطی به امتیازگیری از وزیر نداشت، تصریح کرد: زنگنه باید سه سال پیش این اقدام را انجام می‌داد و اگر خواسته ما را قبول نمی‌کرد به وی رای نمی‌دادیم.

جعفرزاده با اشاره به نفت دریای خزر بیان داشت: علی رغم وجود نفت دریای خزر ایران حتی یک درصد از آن را هم برداشت نمی‌کند اما جمهوری آذربایجان صد درصد نفتش را از این دریا تامین می‌کند؛ این موضوع هیچ ارتباطی به گیلان و یا مازندران ندارد، ما به عنوان نماینده مردم این خواسته را از وزیر داشتیم.

نماینده مردم رشت ادامه داد: اینکه چرا نمایندگان مجمع استان گیلان در این موضوع پیش افتادند به دلیل محل سایت نفتی دریای خزر که در رودسر واقع بوده است؛ در حالی که بیش از ۱۰ سال است که چند کیلومتر از راه دریا را  برای این پروژه را گرفته ایم، اما هنوز دولت هیچ اقدامی در این باره انجام نداده است. وزارت نفت باید بیاید و در این منطقه سرمایه گذاری کند که این کار را انجام نمی‌دهد، خواسته ما حق است نه امتیازگیری.

جعفرزاده تاکید کرد: هر بار که این موضوع را به زنگنه تذکر می‌دادیم وی اشکالاتی درباره برداشت نفت و شیب نامطلوب آن مطرح می کرد این در حالی است که تکنولوژی امروز آن قدر پیشرفت کرده که این بهانه‌ها هیچ معنا و مفهومی ندارد. حتی حدود ۷-۸ سال گذشته در زمان وزارت آقای قاسمی صورت جلساتی در این باره داشتیم که دولت به آن اعتنایی نکرد.
عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: اگر وزیری بگوید برای برداشت نفت از دریای خزر که حق کشورمان است هیچ برنامه‌ای ندارد، اما کشورهای همسایه نفت شان را از دریای خزر تامین کند. نباید به آن رای بدهیم این موضوع به اینکه بنده نماینده کدام حوزه انتخابیه هستم ندارد فرض کنید جنوبی باشم مهم این است که ایران در عین حال که از نفت دریای خزر سهم دارد هیچ برداشتی نمی‌کند. ما به عنوان نماینده مردم این تعهد را از وزیر گرفتیم تا آن را انجام دهد.
گفتنی است همزمان با جلسات رأی اعتماد نمایندگان، تصویر تفاهم‌نامه‌ای که نمایندگان با گیلان امضا کرده بودند، منتشر شد.
توضیحات یک نماینده درباره تفاهم‌نامه بحث‌برانگیز نمایندگان گیلانی با زنگنه/ جعفرزاده: فقط حقمان را گرفتیم!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه