رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان:

پروژه راه آهن قزوین – رشت ۵ نقطه کور دارد / میدان خیرالکلام در رشت احداث می‌شود

رئیس سازمان برنامه‌ریزی گیلان گفت: راه آهن رشت-قزوین ۵ نقطه کور دارد که اگر این مشکل حل شود این پروژه به بهره‌برداری می‌رسید.

پروژه راه آهن قزوین – رشت ۵ نقطه کور دارد / میدان خیرالکلام در رشت احداث می‌شود

به گزارش ۸دی، کیوان محمدی ظهر امروز پنجشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه برنامه و بودجه گیلان که در سالن جلسات سازمان برنامه و بودجه استان برگزار شد اظهار داشت: متأسفانه در برنامه ریزی ها به موضوع فرهنگ توجه کمتری می شود.

وی تأکید کرد: در بحث فرهنگ رسیدگی به امور آموزش و پرورش در اولویت اول قرار دارد و اگر معلمان جامعه ما مشکل معیشتی داشته باشند جامعه توسعه پیدا نخواهد کرد و وقتی فرهنگیان دچار مشکل باشند تغییر در جامعه و دیگر لایه‌های اجتماع سخت خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به ارتباط اخلاق با مباحث اجتماعی و اقتصادی گفت: اگر در جامعه و محیط کاری اخلاق وجود نداشته باشد برنامه‌ریزی غیر ممکن خواهد بود و اگر کج‌روی‌هایی در نهادها صورت می‌گیرد به این دلیل است که اخلاق رعایت نمی‌شود.

محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار ۸دی در خصوص تعطیل شدن کارگاههای پالت‌سازی و برخی کارخانه‌ها اظهار کرد: مصادیق بیکار شدن برخی افراد در جامعه وجود دارد و ما هم به دنبال این مصادیق هستیم اما این رسانه‌ها هستند که باید مصادیق را پیدا کنند و به مسئولان نشان دهند.

وی با بیان اینکه هیچ سمبل و نمادی برای نشان دادن تاریخ ۱۱۰ ساله مطبوعات در گیلان وجود ندارد پیشنهاد داد میدانی با عنوان «خیرالکلام» (اولین روزنامه گیلان) در یک سال آینده در شهر رشت احداث و رونمایی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه ما حاضریم ۴۰ میلیارد تومان برای امور سازمانی محیط زیست هزینه کنیم اما برای هزینه کرد یک میلیاردی در بحث فرهنگی دچار ضعف می‌شویم افزود: متأسفانه اگر یک میلیارد هم به مباحث فرهنگی محیط زیست اختصاص پیدا کند نمی‌دانیم این یک میلیارد را در کجا به درستی هزینه کنیم.

محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار ۸دی درباره سخنان نماینده تالش در خصوص استخدام ۴۰۰ نفر با دستور وی در نهادهای استان گفت: به من اتهام زدند که برادرزاده و خواهزاده ام را به سر کار برده ام در حالی که خواهرزاده من تنها ۲ سال دارد و در ایران هم زندگی نمی کند.

وی ادامه داد: من از آنها خواستم اسامی ای که ادعا می کنند را به ما ارائه کنند ولی تاکنون هیچ اسمی داده نشده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان تأکید کرد: نمی‌توان بدون انجام مراحل قانونی کسی را استخدام کرد و اگر کسی استخدام شده است در یک آزمون شرکت کرده است و یا ممکن است استخدام‌ها مربوط به کسانی بوده باشد که در سال ۹۲ در آزمون شرکت کرده باشند اما در آن سال امکان استخدام آنها به دلیل مسائل اعتباری وجود نداشته و بعدها در سالهای ۹۳، ۹۴ و یا ۹۵ استخدام شده باشند.

محمدی عمده استخدام‌ها را از نوع شرکتی و طرحی عنوان کرد و گفت: استخدام‌های شرکتی ارتباطی با دولت ندارد و بخش خصوصی افراد را در این نوع استخدام بکار می‌گیرد و ما تنها نظارت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه وقتی طرح تمام می‌شود نیروهای طرحی عملا بیکار می‌شوند و این مشکل برای نیروهای شرکتی با اتمام قرارداد وجود دارد افزود: وقتی یک نیرویی سالها کار کرده است و مسائلی را آموخته است و از اطلاعات ریز نهاد خود مطلع است منطقی است که با اتمام طرح و یا قرارداد بکارگیری شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان تعداد استخدام‌ها را در سال ۹۵ تنها ۲ نفر عنوان کرد و گفت: این ۲ نفر هم به دلیل مسائل سیاسی و از طرف مسئولان بالا استخدام غیر رسمی شدند.

محمدی با بیان اینکه اگر بتوانم افتخار می‌کنم که کسانی را که دنبال شغل هستند را استخدام کنم افزود: اگر نمایندگان هم دستشان برسد کسانی را استخدام می‌کنند. همین الان بیمارستان رضوانشهر در حال بکارگیری نیرو است. چوکا و شفارود هم در حال جذب نیرو هستند و طبیعی است کسانی بخواهند از طریق مسئولان در این نهادها استخدام شوند.

وی تأکید کرد: من افتخار می‌کنم که بتوانم ۴۰۰ نفر را استخدام کنم اما متأسفانه نتوانسته‌ام این کار را انجام دهم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه یک دستگاه برای جمع‌آوری فیزیکی سنبل آبی وارد شده است افزود: در تلاش هستیم دستگاه درخت‌کن نیز وارد کنیم تا امکان جابجایی درختان در شهرهای استان فراهم شود و مجبور نباشیم در مواقع لازم درختان را قطع کنیم.

محمدی در پایان با بیان اینکه پروژه راه آه قزوین – رشت ۵ نقطه کور برای رسیدن به مرحله بهره‌برداری دارد گفت: اگر مشکل این نقاط حل شود این پروژه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه