نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:

طاغوت‌ستیزی از اصول مهم برای رسانه‌های دینی است

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: قیام علیه طاغوت از مهم‌ترین وظایف یک رسانه دینی بر اساس آموزه‌های قرآنی است

طاغوت‌ستیزی از اصول مهم برای رسانه‌های دینی است

به گزارش هشت دی، حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین تسخیری صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و تقدیر از فعالان عرصه رسانه و خبر گیلان که در سالن اجتماعات کانون بسیج جوانان رشت برگزار شد ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم نقش رسانه‌ها را در چند محور و اصل بیان می‌کند که یکی از این اصول، اصل حق محوری است.

وی افزود: قرآن کریم خود یک رسانه است که پیامش را خداوند متعال فرستاد و خبرنگارش را پیامبر(ص) قرار داد که او را با عنوان رسول مورد خطاب قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه روزانه ۳۵۰۰ ساعت برنامه تلویزیونی علیه جمهوری اسلامی در شبکه های ماهواره‌ای تولید و پخش می‌شود گفت: همانطور که جمهوری اسلامی تلاش می‌کند منابع اسلامی را معرفی کند دشمنان نیز برای پسران، دختران و همسران جامعه ایرانی برنامه‌هایی تدارک دیده‌اند تا افکار آنها را مفاهیم اسلامی منحرف کنند. آنها تلاش می‌کنند خانواده را مورد هجمه قرار دهند و غیرت دینی را از جامعه بزدایند.

تسخیری با بیان اینکه در میان هجمه دشمن نقش خبرنگار بسیار مهم است اظهار کرد: رسانه با حق محوری می‌تواند در برابر هجمه‌های دشمن بایستد.

وی رحمت گستری را دومین اصل قرآنی برای رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: اگر رسانه در رحمت‌گستری به خوبی عمل کرد مردم فوج فوج به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند اما متأسفانه برخی رسانه‌ها دین را به خوبی تبیین و معرفی نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان طاغوت ستیزی را دیگر اصل مهم برای یک رسانه دینی دانست و افزود: قیام علیه طاغوت از مهم‌ترین وظایف رسانه بر اساس آموزه‌های قرآنی است و رسانه‌ها باید خیانت و ظلم طاغوت را برای مردم به خوبی تبیین کنند و اگر این کار انجام نشود رسانه نمی‌تواند وظیفه رحمت‌گستری خود را نیز به خوبی به انجام برساند.

وی علت ایستادن مردم کوفه در مقابل امام حسین(ع) را پس از ارسال نامه تبعیت به امام(ع) تبلیغات گسترده رسانه طاغوتی زمان دانست و ادامه داد: رسانه طاغوت آن دوره مردم را مجاب به قرار گرفتن در برابر امام(ع) کرد و قاضی کوفه نیز با کمک همین رسانه ها توانست حکم قتل امام حسین(ع) را صادر کند.

تسخیری دفاع از ارزش‌ها را دیگر اصل مهم برای رسانه دینی از منظر قرآن کریم دانست و گفت: علت حمله فتنه گران داخلی و خارجی به صدا و سیما پس از فتنه ۸۸ دفاع از سازمان از ارزش‌ها بود و اگر صدا و سیما و اقدام به موقع رهبر انقلاب در ارسال پیام رسانه‌ای‌شان نبود اوضاع کشور به آرامش نمی‌رسید و همین نقش به موقع صدا و سیما باعث شد فتنه‌گران داخلی و خارجی همواره از این سازمان گلایه دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان واقعیت‌گرایی را اصل مهم قرآنی دیگر برای رسانه دینی عنوان کرد و افزود: متأسفانه در رسانه‌های امروز واقعیت‌گرایی کم است اما اخبار کذب و دروغ برای ایجاد تفرقه و دو دستی و شایعه و شبهه توسط رسانه های معاند به کرات دیده می شود که در مقابل رسانه‌های دینی موظف است به این مسائل و شبهات پاسخ دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه