مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان:

رسانه بین مردم مثل بمب عمل می‌کند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه رسانه بین مردم مانند بمب اتم عمل می‌کند گفت: این خبرنگاران هستید که خدمات مسئولین نظام را با رعایت امانت منتشر می‌کنند.

رسانه بین مردم مثل بمب عمل می‌کند

به گزارش ٨دی، حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن گرامیداشت ایام شهادت خبرنگار شهید صارمی و نامگذاری آن به نام روز خبرنگار اظهار داشت: قرآن نیز خبرنگار افکار الهی و اندیشه‌ها و افکار اوست.

وی با بیان اینکه رسانه بین مردم مانند بمب اتم عمل می‌کند افزود: این شما هستید که خدمات مسئولین نظام را با رعایت امانت منتشر خواهید کرد لذا باید گفت انقلاب به نوعی مدیون شماست.

علیزاده با بیان اینکه گیلان استانی قرآن محور است تصریح کرد: متولیان قرآنی به خوبی از ظرفیت استان استفاده نکرده و آن را به مردم بیان نکرده اند.

وی با اشاره به مسابقات سی و نهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گیلان بیان کرد: این مسابقات به خوبی توانست گیلان را در کشور معرفی کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان به برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن در سطح استانی اشاره کرد و افزود: این مسابقات از ۱۷ مرداد تا ۲۰ این ماه در دو مقطع برادران و خواهران در سالن همایش مخابرات گیلان برگزار خواهد شد.

علیزاده به مسابقات شهرستانی که از شانزدهم اردیبهشت تا سوم خرداد در ۲۶ بقعه استان برگزار شد اشاره و تصریح کرد: در این مرحله ۱۶ داور برادر و ۲۳ داور خواهر همکاری کرده اند.

وی گفت: شرکت‌کننده‌ها در رشته‌های حفظ ۵ ، ۱۰ ، ۲۰ و حفظ کل قرآن و همچنین قرائت، اذان و دعاخوانی، تواشیح و معارف قرآن در سه بخش تفسیر، حفظ موضوعی و حفظ معارف و احادیث قرآن شرکت خواهند کرد.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان گیلان یکی از وظایف نظام اسلامی را ترویج فرهنگ قرآنی عنوان کرد و افزود: توسعه و اشاعه‌ی قرآن و فرهنگ ناب آن از اهداف ما می‌باشد تا بتوانیم همه مشتاقان را با قرآن کریم آشنا کنیم.

وی متسابقین قرآنی را قهرمانان واقعی کلام الهی عنوان کرد و گفت: معرفی استعداد و ظرفیت‌های توانمند و جدید و همچنین ایجاد رقابت و هیجان سالم در بین جوانان جهت رونق هرچه بیشتر این فرهنگ ناب قرآنی، از اهداف موثر برگزاری این مسابقات می باشد.

مدیر کل اوقاف استان گیلان به کارهای ویژه این سری از مسابقات را که برای اولین بار به اجرا گذاشته خواهد شد اشاره کرد و افزود: نام‌گذاری مسابقات استانی به نام شهدای مدافع حرم، تجلیل از خانواده‌های معظم این عزیزان و برگزاری مسابقات معارف قرآن، تفسیر و حفظ موضوعی برای اولین بار از افتخاراتی است که این اداره انجام آن را در دستور کار خود قرار داده است.

علیزاده استفاده از سه داور زبده خواهر گیلانی در مرحله استانی برای اولین بار در گیلان را شایان توجه دانست و افزود: استفاده از ظرفیتهای توانمند استانی
نگاه خوبی است که می‌تواند فضای فعالیت جامعه قرآنی را گشترش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیست و پنج نفر از متسابقین ممتاز به مرحله‌ی کشوری راه پیدا می‌کنند به اختتامیه مسابقات قرآنی با حضور آیت الله قربانی اشاره کرد و افزود: آیت الله قربانی یکی شخصیت‌های اثر بخش و فعال در حوزه قرآنی هستند که حضورشان ثمر بخش خواهد بود.

علیزاده به ۴۰ موقوفه در استان و ۳۷۵ مرکز قرآنی، ۳ مرکز تخصصی قرآن و یک مرکز مجازی قرآن در آستانه اشاره کرد و خطاب به اصحاب رسانه گفت: جامعه‌ی قرآنی را به مردم معرفی کنید زیرا مردم از قهرمانان قرآنی به خوبی استقبال می‌کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه