عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با 8دی مطرح کرد؛

ایجاد التهاب در مسکن با مزخرف خواندن مسکن‌مهر/ هیچ اراده و انگیزه‌ای برای خانه‌دار کردن مردم از سوی دولت وجود ندارد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با مزخرف خواند مسکن مهر مشخص شد هیچ اراده و انگیزه‌ای برای خانه‌دار کردن مردم از سوی دولت وجود ندارد.

ایجاد التهاب در مسکن با مزخرف خواندن مسکن‌مهر/ هیچ اراده و انگیزه‌ای برای خانه‌دار کردن مردم از سوی دولت وجود ندارد

حسن خسته بند در گفتگو با ۸دی، علت گرانی مسکن در کشور را رکود حاکم در کشور در حوزه ساخت و ساز نام برد و اظهار داشت: در حال حاضر اگر شخصی ملکی داشته باشد متقاضیان مسکن حاضر نیستند حتی با تخفیف نصف قیمت آن را بخرند.

وی با بیان اینکه مسکن کمک بزرگی به سایر بازارها می‌کرد اما در حال حاضر کاملا قفل شده است، افزود: ساخت و ساز مسکن دست کم ۴۰۰ شغل ایجاد می کند اما با رکود آن اقتصاد مردم و کارگران برهم خورده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان به تحت تاثیر قرار گرفتن بازارهای آهن، شیشه، چوب و سایر ملزومات مصرفی برای مسکن با رکود ساخت و سازها اشاره کرد و گفت: اکنون مسکن‌هایی که وجود دارد تنها در حد رهن و اجاره است که مشاهده می‌شود فشارهای زیادی را به متقاضیان مسکن وارد کرده است.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزخرف خواندن مسکن مهر از سوی دولت، اظهار کرد: دولت به جای اینکه عیب‌های مسکن مهر را رفع کند آن را مزخرف خواند و جایگزینی برای آن در نظر نگرفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه با اسم مسکن اجتماعی هم در کشور اتفاقی نیافتاد، تصریح کرد: آن مقدار از مسکن مهر که گشایش هایی برای مردم داشت و در عین حال ضعف‌هایی داشت توسط دولت به آن توجه نشد و تنها ضعف‌ها را به زیر ذره بین کشاندند و مردم را در بلاتکلیفی قرار دادند.

خسته بند با بیان اینکه دولت باید مسکن مهر را تقویت می‌کرد اما این کار مثبت رقم نخورد، افزود: دولت به جای اینکه ضعف‌های مسکن مهر را رفع کند تلاش کرد تا با گفتار درمانی ضعف‌ها برجسته شوند و به مشکلات مسکن مهر افزوده شود.

وی با بیان اینکه توجه دولت به مسکن مردم از دغدغه‌های رهبری است و دولت باید بانک‌ها را مکلف به کمک کردن و اعتبار گذاشتن در مسکن کند، تصریح کرد: دولت باید از مسکن مهر حمایت‌های لازم را اعمال می‌کرد چون اکنون افرادی هستند که هم اجاره خانه می‌دهند و هم قسط‌های بانک برای خانه‌دار شدن در مسکن مهر را پرداخت می‌کنند.

نماینده مردم انزلی در خانه ملت برخورد دولت‌ها با موضوع مسکن مهر را کاملا متفاوت خواند و خاطرنشان کرد: در دولت و بدنه آن هیچ اراده و انگیزه‌ای برای خانه دار کردن مردم وجود ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه ۸۰۰ هزار تا یک میلیون ازدواج در کشور ثبت می‌شود که نیازمند مسکن هستند، گفت: آمارهای متقاضیان مسکن روز به روز در حال افزایش است و روزی می‌رسد که قیمت مسکن چندین برابر افزایش پیدا می‌کند که این نهایتا به ضرر مردم خواهد بود.

خسته‌بند با اشاره به فقدان نقدینگی در بین فعالان مسکن افزود: متاسفانه اکنون پول لازم در اختیار مسکن ساز و متقاضی مسکن نیست و این موضوع بسیار نگران کننده است و ادامه رکود در مسکن آینده ای ملتهب را به دنبال دارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به کمبود اعتبار ۹۹ درصد شهرداری‌ها برای پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل خود، گفت: به دلیل اینکه ساخت و ساز کم است و شهرداری‌ها در پی آن عوارض کمتری دریافت می‌کنند، درآمدشان کم و در نتیجه حتی قادر به پرداخت حقوق پرسنل خود نیستند و در این مسئله هم یک بحران را شاهد هستیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه