روز شمار تاریخ ترور در ایران / 24 تیر؛

ترور ۶۵ ایرانی بی گناه به دست منافقین در ۲۴ تیر

بیست و چهارم تیر ماه مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۸ ایرانی بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۷۱ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۶۵ ایرانی بی گناه به دست منافقین در ۲۴ تیر

به گزارش ۸دی، بیست و چهارم تیر ماه مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۸ ایرانی بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۷۱ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

عبدالوهاب آرمیده ۹ بهمن ماه ۱۳۳۳ متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۵۸ در مسجد جامع خرمشهر و در بمب گذاری گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

عبدالله ناصر زاده، ۹ آبان ماه ۱۳۴۲  متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۵۸ در مسجد جامع خرمشهر و در بمب گذاری گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

ولی علی رستم، ۲۴ تیر ماه ۱۳۵۹ در حالی که از نیروهای پیشمرگه کرد بود در سنندج، توسط گروه تروریستی کوموله به شهادت رسید.

محسن حسن پور ، ۱ خرداد ۱۳۴۲ متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار بود توسط گروهک تروریستی منافقین در سردشت ترور شد و به شهادت رسید.

اکبر اصغری‌ها، تاریخ تولد:۱۳۴۲/۰۴/۰۵ در استان قزوین؛ تاریخ شهادت: ۱۳۶۰/۴/۲۴، گروه ترور کننده: گروهک تروریستی منافقین

اسحق تاجیک، تاریخ تولد: ۱۳۳۵/۰۶/۰۴ در استان کرمان؛ تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۴/۲۴، گروه ترور کننده: گروهک تروریستی منافقین

شهید محمد نصیری ۲ تیر ۱۳۴۴ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبرعلی سلطانی، تاریخ تولد : ۱۳۴۶/۰۵/۰۵، تاریخ شهادت : ۱۳۶۳/۰۴/۲۴، محل ترور : ارومیه، گروه ترورکننده : گروهک تروریستی منافقین

خلف آلبوغبیش، تاریخ تولد: ۱۳۴۱/۰۵/۰۲ در استان بوشهر، تاریخ شهادت: ۱۳۶۳/۴/۲۴، وی دانش آموز بود، گروه ترور کننده: گروهک تروریستی منافقین

محمد اسماعیلو، تاریخ تولد:۱۳۳۶/۰۹/۰۵ در استان آذربایجان غربی، تاریخ شهادت: ۱۳۶۳/۴/۲۴، گروه ترور کننده: گروهک تروریستی منافقین

عبدالحسین آقایی، تاریخ تولد: ۱۳۴۶/۰۵/۰۹ در استان آذربایجان غربی تاریخ شهادت: ۱۳۶۳/۴/۲۴، گروه ترور کننده: گروهک تروریستی منافقین

علی نصیری دلجو ۲۲ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان تهران متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۳ در پیرانشهر در حالی که سرباز وظیفه بود به شهادت رسید

غلام رضا ابریشم بایگی، تاریخ تولد: ۱۳۴۸/۰۷/۲۳ در استان خراسان تاریخ شهادت: ۱۳۶۴/۴/۲۴، گروه ترور کننده: گروهک تروریستی منافقین

محمد جوانشیر، ۲ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز بود، در خیراباد سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

برات الله ایواز ، تاریخ تولد: ۱۳۴۰/۰۱/۰۲ در استان خراسان؛ تاریخ شهادت: ۱۳۶۴/۴/۲۴، گروه ترور کننده: گروهک تروریستی منافقین

علی باقی قرقروکی، تاریخ تولد: ۱۳۴۳/۰۱/۰۲ در استان خراسان، تاریخ شهادت: ۱۳۶۴/۴/۲۴، گروه ترور کننده: گروهک تروریستی منافقین

حسین جان جانی، ۲۶ بهمن ماه ۱۳۴۸ در تهران متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۵ توسط گروهک تروریستی منافقین در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رشید حبیبی، تاریخ تولد: ۱۳۴۷/۰۶/۰۸ در استان آذربایجان غربی، تاریخ شهادت: ۱۳۶۷/۴/۲۴، گروه ترور کننده: گروهک تروریستی منافقین در بوکان ترور شد.

علی نیک روش فرد، تاریخ تولد : ۱۳۳۷/۰۳/۲۲، تاریخ شهادت : ۱۳۶۷/۰۴/۲۴، محل ترور : مهران، گروه ترورکننده : گروهک تروریستی منافقین

خالد جلالی هواره برزه، ۳ شهریور ماه ۱۳۴۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۷ در سردشت در حالی که کارمند بود توسط گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرشید پیکری موانه، تاریخ تولد: ۱۳۴۵/۰۲/۰۶ در استان آذربایجان غربی، تاریخ شهادت: ۱۳۶۸/۴/۲۴، گروه ترور کننده: گروهک تروریستی منافقین

موسی اخگرگداز باسمنج، تاریخ تولد: ۱۳۳۴/۱۱/۰۱ در استان آذربایجان شرقی، تاریخ شهادت: ۱۳۶۸/۴/۲۴،وی سرباز بود، گروه ترور کننده: عناصر تروریست

محمد شریفی، تاریخ تولد : ۱۳۱۱/۰۲/۰۴، تاریخ شهادت : ۱۳۷۰/۰۴/۲۴، محل ترور : مریوان، گروه ترورکننده :دموکرات

یاراله نواییان ۲ آذر ماه ۱۳۴۳ در استان خوزستان متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۳ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجتبی هاشم پور ۱ فروردین ماه ۱۳۴۹ در استان خراسان متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۹ در اشنویه در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شهید رضا همت طبالوندانی ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در در روستای طبالوندان خشکبیجار شهرستان رشت در استان گیلان متولد شده بود و در چنین روزی در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

جلال وشکینی ساوجبلاغی ۱۰ خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید کمال ولدبیگی یکم شهریور ماه ۱۳۳۲ در کرمانشاه متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۳ در بانیکان پاوه در یک حمله مسلحانه توسط گروهک تروریستی منافقین به شهادت رسید.

عیسی فرجام ۲۰ فروردین ماه ۱۳۳۲ در استان قم متولد شدو ۲۴ تیر ماه ۱۳۵۸ در مسجد جامع خرمشهر توسط  گروهک تروریستی منافقین در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

ایوب فرجی در سال ۱۳۴۵ در استان فارس متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۱ در حالی که در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن فیض ۶ شهریور ماه ۱۳۰۶ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار بود در جوانرود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عزیز قادری ۶ مهر ماه ۱۳۳۳ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۳ در حالی که جهادگر بود در بانیگان پاوه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامرضا قادری ۱ مرداد ماه ۱۳۳۵ در استان اصفهان متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رسول قاسملو ۵ فروردین ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۴ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حجت الله قرائی ۹ آذر ماه ۱۳۴۳ در استان همدان متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۴ در خیرآباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

انور قهرمانی ۱۵ تیر ماه ۱۳۵۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۷۱ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد کاظم زاده ۱ دی ماه ۱۳۴۵ در استان مرکزی متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۳ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد کرمانی ۱۶ فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان خراسان متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۴ در حالی که پاسدار بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمدالله کوهی قوشخانه ۸ خرداد ماه ۱۳۴۱ در استان تهران متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۱ در پیرانشهر در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد گلنام ۱۴ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان همدان متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدرضا گودرزی ۳ فروردین ماه ۱۳۴۴ در استان لرستان متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

لقمان محمدزاده ۱۰ مرداد ماه ۱۳۵۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۷۱ در حالی که کارمند بود در سلماس در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحمت الله محمدیان ۶ خرداد ماه ۱۳۴۴ در استان خراسان متولد شدو ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۴ در حالی که پاسدار مشمول بود در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا مختاری ۹ مرداد ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۱ در دیواندره در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رضا ملکی قره باغی ۱۵ شهریور ماه ۱۳۵۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۷۰ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم میرزایی در سال ۱۳۳۲ در استان تهران متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۵ در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله ناصرزاده ۹ آبان ماه ۱۳۴۲ در استان لرستان متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۵۸ در مسجد جامع خرمشهر در یک بمب گذاری تروریستی به شهادت رسید.

بهروز نامی زاده ۱ فروردین ماه ۱۳۳۶ در استان تهران متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۵۸ در خوزستان ترور شد و به شهادت رسید.

ابوبکر راشیدی ۶ شهریور ماه ۱۳۴۶ در خانواده ای از اهل تسنن در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۷ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مظفرالدین رحیمی ۱۶ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان گلستان متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۰ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهدی رحیمی ۱۰ شهریور ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی سلطان پور ۵ مرداد ماه ۱۳۴۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۷ در حالی که نیروی دولتی بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ازبرعلی سلطانی ۵ مرداد ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند بود در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن شالی ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۳۵ در استان قزوین متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

داود شاهقلی ۱۹ دی ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۳ در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد شریفی ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۱۱ در استان کردستان متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۷۰ در مریوان ترور شد و به شهادت رسید.

عزیز شیری ۲ بهمن ماه ۱۳۴۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۷ در کارمند بود در بوکان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله طرطوسی یکم فروردین ماه ۱۳۲۹ در استان کردستان متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۵۸ در مریوان در حالی که پاسدار بود ترور شد و به شهادت رسید.

فیض الله طهماسبی ۱۲ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان فارس متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اسماعیل عسگری یکم تیر ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۷۰ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی اکبر علومی سوم اردیبهشت ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان  شرقی متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۱ در پیرانشهر در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یدالله فتاحی فر ۵ مرداد ماه ۱۳۳۶ در استان  قزوین متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی داور ۱۰ مرداد ماه ۱۳۴۵ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ تیر ماه ۱۳۶۴ در اشنویه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه