عضو هیات علمی دانشگاه گیلان مطرح کرد:

تغییر موضع برخی از دنیای گفتمان تا اختصاص پرتاب موشک به خود

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان گفت: وقتی احساس غرور ملی حاصله از حمله موشکی را مشاهده کردند، ۱۸۰ درجه موضع خود را تغییر داده اند.

تغییر موضع برخی از دنیای گفتمان تا اختصاص پرتاب موشک به خود

به گزارش ۸دی، ابراهیم قاسمی روشن، عضو هیات علمی دانشگاه گیلان، در خصوص سخنان اخیر رئیس جمهور مبنی بر ساخت موشک ها توسط دولت اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی همه افراد، گروه ها و اقشاری که در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش داشتند، دسترسی به استقلال کشور بود. چرا که در گذشته دولتمردان این کشور هیچ اختیاری در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها، بدون موافقت غربی ها نداشتند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته در تمام سیاست گذاری ها و حتی واگذاری مسئولیت ها به افراد، تابع خواست و موافقت بیگانگان بود، افزود: وجود هزاران مستشار در ایران و دریافت حق توحش و تبدیل شدن ایران به حیات خلوت برای آنها، بهترین گواه برای وابستگی ایران در آن زمان است.

قاسمی روشن با اشاره به اینکه گرچه همه جناح ها و گروه ها با وقوع انقلاب به ظاهر معتقد به حفظ و حراست از استقلال کشور برآمدند، بیان داشت: اما دو دیدگاه متفاوت برای دسترسی به این هدف وجود داشته است. عده ای معتقد بودند تنها راه حفظ استقلال مذاکره و گفتگو و حتی دادن امتیاز به کشورهای سلطه گر و جلب رضایت آنهاست.

وی تصریح کرد: چراکه تنها راه پیشرفت کشور و حل مشکلات آن را در گرو جذب سرمایه های مادی و نیروی انسانی آنها می دانستند که در سایه  همکاری و همیاری به دست می آید.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه گیلان با بیان اینکه پیروان این دیدگاه نه اعتقادی به مقاومت و مقابله با دشمنان دارند و نه توان بازدارندگی ایران در مقابله با دشمن را می پذیرند، تاکید داشت: معتقدین به این دیگاه باور دارند که کشورهای زورگو به راحتی می توانند کمتر از چند ساعت همه سلاح ها و ابزار ها و ادوات نظامی کشور ایران را از کار انداخته و کشور را خلع سلاح نمایند و بر این اساس، راه دیپلماسی منفعلانه را می پذیرند.

قاسمی روشن دیدگاه دوم را با اعتقاد به تبدیل ایران به یک قدرت برتر منطقه، بلکه بین الملل دانست و اظهار داشت: معتقدان به این دیدگاه می خواهند با استفاده از پشتوانه مردمی داخل کشور و همراهی ملت های محروم کشورهای مختلف، در مقابل زورگویی های کشورهای سلطه گر بایستند. از این رو امام راحل به جهان خواران اعلام کردند که اگر بخواهید در مقابل دین ما بایستید ما با تمام توان در مقابل دنیای آنها می ایستیم.

استاد دانشگاه گیلان با بیان اینکه این دیدگاه هیچ اعتقادی و اعتمادی به تعهدات این کشورهای غارتگر ندارد و تنها راه جلوگیری از تجاوزگری دشمنان را تقویت بنیه های نظامی و اقتصادی می داند و طرح اقتصاد مقاومتی را در همین چارچوب می بیند، گفت: این دیدگاه برای نشان دادن ضرب و شست به کشورهای حامی تروریست ها، موشک های نقطه زن خود را از مسافت چند صد کیلومتری، دقیقا در هدف تعیین شده در قلب تروریست ها می کارد و تلفات گسترده ای را به لحاظ تجهیزات نظامی و انسانی می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: پیروان این دیدگاه نیازی به وارد کردن مدیر یا مستشار نمی بینند. بلکه به کشورهای منطقه یا برخی از قدرت های جهانی در مقابله با تروریست ها کمک  مستشاری می دهند.

قاسمی روشن با اشاره به سخنان اخیر طرفداران دیدگاه اول در باب موفقیت های موشکی گفت: آنها وقتی احساس غرور ملی حاصله از حمله موشکی را مشاهده کردند، ۱۸۰ درجه موضع خود را تغییر داده اند و ساخت، داشت و پرتاب موشک را به خود اختصاص می دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه گیلان در پایان با اشاره به اینکه صاحب نظران این دیدگاه  شعار اصلی شان این بوده که دنیای فردا دنیای گفتمان هاست نه موشک ها، گفت: اگر این جملات قصار بر صواب بوده، پس چرا کشورهای منطقه روز به روز بر بودجه های دفاعی خود می افزایند و تجهیزات پیشرفته نظامی را از کشورهای غربی خریداری می کنند؟!

انتهای پیام/

منبع: روشن خبر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه