نماینده تالش بزرگ در گفتگو با 8دی مطرح کرد؛

صدا و سیما باید مستقل و فراقوه‌ای کار کند/ اداره‌ای شدن رسانه ملی مغایر با مردم سالاری است

نماینده مردم تالش بزرگ بر اصل استقلال و فرا قوه ای کار کردن رسانه ملی تاکید کرد و گفت: اداره ای شدن سازمان صدا و سیما با اصل مردم سالاری مغایر و منافات دارد.

صدا و سیما باید مستقل و فراقوه‌ای کار کند/ اداره‌ای شدن رسانه ملی مغایر با مردم سالاری است

محمود شکری در گفتگو با خبرنگار ۸دی در واکنش به آماده شدن لایحه دولت در خصوص اداره‌ای کردن سازمان صدا و سیما و رسانه ملی برای تقدیم به مجلس، اظهار داشت: اگر صدا و سیما هم صنفی بشود باید فاتحه خبرگزاری را خواند.

وی با بیان اینکه استقلال صدا و سیما در غیر متعلق بودن آن به سایر قوا است، افزود: رسانه ملی اگر صنفی باشد استقلال خود را از دست می‌دهد و فرقی هم نمی‌کند رسانه صنفی متعلق به مجلس، قوه قضائییه و یا قوه مجریه باشد.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رسانه ملی فراتر از سه قوه فعلی در کشور است، گفت: رسانه ملی و صدا و سیما باید فراملی و فرا قوایی کار کند و در اختیار هیچ کدام از قوه‌ها قرار نگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه‌ای که تعلق به جایی دارد به درد مردم نمی‌خورد، افزود: اگر رسانه ملی صنفی شود و در اختیار دستگاهی قرار بگیرد فاتحه آن خوانده است و به درد مردم نمی‌خورد.

شکری با بیان اینکه رسانه‌ای که به اختیار مجموعه‌ای در بیاید نمی‌تواند جامعه را اداره کند و باید یکطرفه فعالیت نماید، افزود: با صنفی کردن و اداره‌ای کردن رسانه یا سازمان صدا و سیما مردم ضرر می‌کنند.

وی با اذعان به اینکه اخبار و اطلاعاتی که به مردم توسط اداره صدا و سیما به مردم داده شود، اخباری صنفی و اداری است، گفت: رسانه‌ای که اداری باشد تریبون جریان خاصی می‌شود و در اختیار قوه‌ای خاص قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تالش بزرگ در خانه ملت یکی از اصول انقلاب اسلامی را مردم سالاری برشمرد و مطرح کرد: برای کشوری که مدعی مردم سالاری است اداره‌ای کردن رسانه با مردم سالاری منافات دارد و مغایر با سیاست های نظام اسلامی است.

شکری با تاکید بر اینکه هر کسی بخواهد رسانه ملی را به سمت و سویی ببرد دنبال ایجاد مشکل برای مردم است و مردم سالاری را زیر سوال می‌برد، تصریح کرد: دادن لایحه به مجلس در خصوص اداره‌ای کردن رسانه ملی و صدا و سیما از سوی هر قوه ای محکوم است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه