صابر شکور
تأملی در آنچه در لاهیجان رخ داد؛

دو توهین بزرگ آقای جعفرزاده به ۱۶ میلیون رای رئیسی و یک اعتراف

جعفرزاده در جشن ستاد مردمی روحانی که پر از مسئولان دولتی بود یک اعتراف مهم هر چند دیر، و دو توهین بزرگ به مردم کرد.

دو توهین بزرگ آقای جعفرزاده به ۱۶ میلیون رای رئیسی و یک اعتراف

به گزارش ۸دی، شب گذشته غلامعلی جعفرزاده در جشن ستاد مردمی روحانی در لاهیجان که پر از مسئولان دولتی بود یک اعتراف مهم و دو توهین بزرگ به مردم کرد.

جعفرزاده که از حامیان وزرای حاضر در صحنه فتنه ۸۸ بود گفت: من اعتقاد دارم رای این ها ۱۵ میلیون نبود، اگر دروغ افزایش یارانه را بر می داشتند رای این ها بیشتر از ۳ میلیون نبود … ما اعتقاد داریم که نمی شود هیچ تقلبی در انتخابات کشور انجام شود.

از نماینده رشت تشکر می کنیم بالاخره اعلام رسمی و علنی و قاطعانه کردند که امکان تقلب در انتخابات وجود ندارد تا ذهن آن دسته از طرفداران ایشان که به وی رای داده بودند و از حامیان کاندیدای مدعی تقلب بودند با حقیقت آشنا شود و بدانند که امکان تقلب در انتخابات نیست.

اما انتظار نمی رفت نماینده محترم مردم رشت که همواره از بالا رفتن آگاهی مردم سخن می گویند و رای به روحانی را نشانه بالا رفتن سطح آگاهی مردم می دانند به ۱۶ میلیون رای به رئیسی توهین کنند.

ایشان گفتند اگر حرفی از افزایش یارانه زده نمی شد آرای رئیسی بیش از ۳ میلیون نبود و این بدین معنی است که اولا ۱۳ میلیون نفر که به رئیسی رای داده اند تنها به خاطر وعده پول رای داده اند و از طرفی حتی اگر این حرف ایشان درست باشد به گونه ای سخن می گویند که گویا آن ۳ میلیون نفر باقیمانده از نظر ایشان اهمیت ندارند.

از طرفی باید ایشان پرسید که اگر طبق نظر شما ۱۳ میلیون ایرانی آنقدر وضع مالی شان خراب شده است که به خاطر ۳  برابر شدن یارانه یعنی صرفا ۹۰ هزار تومان حاضرند به رئیس جمهور وقت رای ندهند، آیا این نشانه عملکرد ناموفق دولت یازدهم در اقتصاد نیست.

باید از آقای جعفرزاده پرسید این ۱۳ میلیون که به عقیده شما تنها به خاطر ۹۰ هزار تومان پول در ماه به رئیسی رای داده اند آیا هیچ موفقیتی در عرصه های فرهنگی و سیاست خارجی از دولت یازدهم ندیده اند که به روحانی رای دهند؟

انتظار از نماینده رشت و هم فکرانش این بود که صحنه رقابت در انتخابات را به صحنه رفاقت تبدیل کند اما ایشان علاوه بر توهین به ۱۶ میلیون نفری که به رئیسی رای داده اند به ایشان و حامیان ایشان توهین دیگری نیز در همین سخنرانی کردند.

آقای جعفرزاده اظهار داشت: شما بداخلاقی ها را دیده اید و می بینید، ما نیز اعتقاد داریم که نمی شود هیچ تقلبی در انتخابات کشور انجام شود، آنهایی که در سال  ۸۸ هر حرفی را در نطفه خفه کردند و می گفتند این ها اعتراض است، خودشان نتوانستند یک باخت ساده را قبول کنند.

نماینده محترم رشت ادعا می کنند که هر حرفی در سال ۸۸ در نطفه خفه شد در حالی که خودشان و هم فکران ایشان در این ۸ سال گذشته پس از فتنه ۸۸ بارها در حمایت از فتنه گران و رفع حصر از مدعیان دروغین تقلب سخن گفته اند.

آقای جعفرزاده طبعا می دانند حامیان کاندیداهای مدعی تقلب پا را هزاران قدم فراتر از حرف زدن گذاشته و سطل آشغال و بانکها و مغازه آتش می زدند و شعار سر می دادند ” انتخابات بهانه ست اصل نظام نشانه است.”

نماینده رشت همچنین اظهار کردند که حامیان رئیسی و خودش نتوانسته اند یک باخت ساده را قبول کنند، در حالی که برخلاف سال ۸۸ شاهد تبریک به رئیس جمهور منتخب بودیم، البته اعتراضی هم صورت گرفت اما نه به صورت یک شورشی خیابانی، بلکه اعتراضات کاملا متمدنانه و قانونی انجام شد.

حال چطور می شود که اعتراض قانونی قبول نکردن باخت است و شورش های خیابانی حرف هایی هستند که در نطفه خفه شدند. باید از آقای جعفرزاده پرسید که طبعا می دانند نماینده همه‌ی ما در مجلس هستند نه فقط آن کسانی که به ایشان رای داده اند و ما از نماینده خود انتظار پاسخگویی داریم.

البته شاید ما دچار توهم شده ایم و این سخنان آقای جعفرزاده مصداق توهین نیست، همانگونه که وقتی قانونا اعتراض می کنیم می گویند ظرفیت باخت ندارید اما وقتی عده‌ای شورش خیابانی می کنند از سوی این نماینده محترم لقب آزادی خواه و وطن پرست می گیرند!

شاید ما دچار توهم شده ایم و این که آقای جعفرزاده بگوید امکان تقلب نیست فقط برای زمانی است که جناح مد نظر ایشان پیروز انتخابات شده است و  اگر دوباره رای نیاورند آن وقت باز هم امکان تقلب وجود داشته باشد.

یا شاید همه ی این سخنرانی های پس از انتخابات و این تخریب ها بابت این است که رقابت هنوز تمام نشده است و آقای جعفرزاده و هم فکرانش نگران این رای ۱۶ میلیونی هستند که مبادا در انتخابات آتی برایشان دردسر ایجاد کند و از همین الان برای انتخابات ۱۴۰۰ رقابت را شروع کرده اند.

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
سجاد
جناب جعفرزاده عمر این دولت هم تمام می شود و شما می مانید و یک کارنامه....
اسمات در پاسخ به سجاد
سلام آقا سجاد اينطوري نگو که عمر این دولت تمام میشود بفرما این دنیا تمام میشود خیلی دوست دارم سوال و جواب جعفرزاده در روز حساب را ببینم روزی که کفر منافقان آشکار میشود
ن
تقصیر ما رشتیا داریم که اینجور آدمهای {...} رو بزرگ می کنیم.میفرستیم مجلس.
امین
آقای جعفرزاده از شما این را انتظار نداشتیم... مظلومیت آقای رئیسی آنقدر شده که اعتراض قانونی اش را با فتنه 88 مقایسه می کنید...
ن در پاسخ به امین
در صحبت های گذشته ی این آقا در حمایت از سران فتنه و به فراموشی سپردن فتنه ۸۸ ،می شود این صحبت ها را انتظار داشت.
اکبرنژاد
انشاء ا... با قاطعیت شورای محترم نگهبان افرادی که از لطف و عنایت نظام اسلامی بهره مند می گردند و پس از نمایندگی با فتنه گران همسو و همنشین می شوند این بار اجازه ورود به عرصه انتخابات را به دست نخواهند آورد آقای جعفر زاده باید به خاطر داشته باشند خون پاک جوانان غیور ایران اسلامی در دفاع از حریم اهل بیت پیامبر(ص) بر زمین می ریزد تا حرمت ها برجا بماند و گذشت و چشم پوشی نظام حد و اندازه ای دارد
صفا
ایشون پروژه مجلش شان تمام شده میخواد یه معاون رئیس جمهوری یا وزیری بشه که اگه نشه بعد دیدنی میشه!
مجید
کسی که دنبال فتنه باشه همینه دیگه اینا هر کاری میکنن یه فتنه راه بندازن .. فکر کردن ما هم مثل خودشونیم که نه جنبه برد دارن نه شکست باید بهشون گفت ما پیرو ولایت فقیه هستیم و کاری نمیکنیم قلب آقامون بدرد بیاد ..
در حاشیه