از سوی دفتر سازمان های مهندسی؛

تخلفات در سازمان نظام مهندسی گیلان تأیید شد + سند

دفتر سازمانهای مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی وجود تخلفات در سازمان نظام مهندسی گیلان را تأیید کرد.

تخلفات در سازمان نظام مهندسی گیلان تأیید شد + سند

به گزارش ۸دی، نهم اسفند ماه سال گذشته خبری با عنوان «سیطره بی رحمانه مرکز کنترل گاز نظام مهندسی در گیلان / از افزایش ۳ هزار درصدی تعرفه تا تحمیل بازرس» در همین پایگاه خبری تحلیلی منتشر شد.

در همین خبر یک منبع آگاه که نمی خواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرنگار هشت دی اظهار داشت: تاسیس و شروع به کار مرکز کنترل گاز نظام مهندسی گیلان به شکل کنونی منطبق بر هیچ یک از قوانین نظام مهندسی، آئین نامه های اجرایی و حتی شیوه نامه اجرایی نیست و همین امر باعث شده که از سازمانی غیر انتفاعی به بنگاهی صد در صد اقتصادی تبدیل شده است.

گفتنی است فقط با گذشت ۱۲ سال از تاسیس این مرکز، تعرفه بازرسی لوله کشی منزل مسکونی بیش از ۳۳۶۲ درصد افزایش داشته است و به عنوان مثال تنها برای تغییر نام هر واحد مسکونی، ضمن دریافت یک تعرفه کامل (۱.۳۴۵.۰۰۰) ریال، مبلغ ( ۱.۱۰۰.۰۰۰) ریال نیز از مالک و مجری دریافت می شود.

همچنین نظام مهندسی گیلان بدون داشتن مصوبه قانونی،  برای هر گونه تغییر در نقشه، اعم از کد ملی و کد پستی و یا اصلاح هر اشتباه نوشتاری، مبلغ ۴۶۰.۰۰۰ ریال از مجریان و مردم مظلوم استان دریافت می کند و در قبال آن تقریبا هیچ خدماتی ارایه نمی کند.

در همین خصوص ۲۰ فروردین ماه امسال، دفتر سازمانهای مهندسی و تشکل های حرفه ای وزارت راه و شهرسازی ضمن نامه ای خطاب به مدیر کل راه و شهرسازی گیلان ضمن تأیید برخی تخلات صورت گرفته در نظام مهندسی گیلان درباره انجام این تخلفات هشدار داده است.

بر اساس این نامه، برخی اقدامات صورت گرفته و در حال اجرا در سازمان نظام مهندسی گیلان بر خلاف ضوابط و مقررات جاری است.

در این هشدار نامه، بر ارائه‌ی فیش‌های واریزی حق الزحمه خدمات مهندسی تأکید شده است.

متن این نامه به شرح زیر استک

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه