سرپرست اداره حفاظت محیط زیست رودسر خبر داد:

مشاهده ۲۷ قطعه فلامینگو در سواحل رودسر

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست رودسر از مشاهده ۲۷ قطعه فلامینگو در سواحل این شهرستان خبر داد و گفت:فلامینگو‌های مشاهده شده در فاصله ۱۵۰ متری از ساحل و در محدوده پایاب و کم عمق دریا، نابالغ بوده و از مهاجرت گروه‌های اصلی جا مانده اند.

مشاهده ۲۷ قطعه فلامینگو در سواحل رودسر

به گزارش هشت‌دی رحمان پورحسین، گفت: مأموران یگان حفاظت این اداره حین پایش و گشت کنترل در مناطق ساحلی موفق به مشاهده ۲۷ پرنده مهاجر فلامینگو در ساحل شدند.

وی افزود: فلامینگو‌های مشاهده شده در فاصله ۱۵۰ متری از ساحل و در محدوده پایاب و کم عمق دریا، نابالغ بوده و از مهاجرت گروه‌های اصلی جا مانده اند و پس از تغذیه و تجدید قوا به مسیر خود جهت مهاجرت به زیستگاه‌های تابستانی ادامه خواهند داد.

به گفته سرپرست اداره حفاظت محیط زیست رودسر، فلامینگو از راسته لک لک سانان است. روش تغذیه با کمک نوک تخصص یافته‌اش به‌صورت فیلترفیدینگ است و از سخت‌پوستان و جلبک‌های نواحی ساحلی، گِلی و باتلاقی و دریاچه‌های نمکی تغذیه می‌کند.

پورحسین ادامه داد: فلامینگو‌ها هر ساله با شروع فصل پاییز و افزایش برودت در عرض‌های جغرافیایی بالا به عرض‌های جنوبی‌تر مهاجرت می‌کنند و تالاب‌ها و سواحل برخی استان‌های کشور پذیرای حضور این پرندگان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه