روز شمار تاریخ ترور در ایران / ششم اردیبهشت؛

ترور ۳۸ + ۹ ایرانی به دست تروریست ها / ۶ اردیبهشت خونین را چه کسانی رقم زدند؟

ششم اردیبهشت، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۸ ایرانی در بین سالهای ۵۹ تا ۱۳۸۰ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۳۸ + ۹ ایرانی به دست تروریست ها / ۶ اردیبهشت خونین را چه کسانی رقم زدند؟

به گزارش هشت دی، ششم اردیبهشت، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۸ ایرانی در بین سالهای ۵۹ تا ۱۳۸۰ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدای به شرح زیر است:

کریمی عابدینی لیواری ۹ دی ماه ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ در سنندج در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یحیی ابراهیمی ۱۴ مهر ماه ۱۳۳۸ متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ در سنندج توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

مهدی علی پور قاضی محله در سال ۱۳۳۹ در استان گیلان متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی غفوری ۱۸ تیر ماه ۱۳۴۱ در استان کردستان متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ در سنندج در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

باقر احمدی ۱۷ مرداد ماه ۱۳۳۴ در استان کردستان متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ در سنندج در حالی که از نیروهای کادر شهربانی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ناصر اسکندری ۸ آبان ماه ۱۳۴۱ در استان کردستان متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ در سقز در حالی که دانش آموز بود توسط گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

تورج امیرنادری ۱۷ شهریور ماه ۱۳۳۹ در استان تهران متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ در سنندج در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه ترور شد و به شهادت رسید.

مصطفی مرادی نفت چالی ۷ آذر ماه ۱۳۳۳ در استان مازندران متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

شمس الدین مشیرپناهی ۱۰ فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان کردستان متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ در سنندج در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یعقوب مهدی زاده ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۳۴ در استان خراسان متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۵۹ در پاسگاه افسرسنن سنندج در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حاصل خودبسوز ۶ شهریور ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ در زندان دولتو سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اکبر میرحسینی ۶ خرداد ماه ۱۳۳۵ در استان تهران متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ در تهران در حالی که کارمند یک نهاد دولتی بود  بود ترور شد و به شهادت رسید.

سید اکبر میرحسینی ۶ تیر ماه ۱۳۳۵ در استان گیلان متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ در نارمک تهران در حالی که فروشنده لوازم بود توسط گروهک تروریستی منافقین در یک حمله مسلحانه ترور شد و به شهادت رسید.

رحیم عبادالهی ۱۱ تیر ماه ۱۳۴۰ در استان اردبیل متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۶۱ در سقز در حالی که دانش آموز بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نجیب اله میربلوک ۲ مهر ماه ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۶۲ در سلماس در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامعباس نیکنام ۲۶ دی ماه ۱۳۳۸ در استان لرستان متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۶۲ در خرم آباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن نظری دوم خرداد ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۶۲ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدتقی قاسمی ۷ خرداد ماه ۱۳۳۷ در استان تهران متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۶۲ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمود قاسم جوجیلی ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۲۹ در استان اصفهان متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۶۲ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سید اصغر حسینی ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۴۷ در استان تهران متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۶۲ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمیدرضا پورآخوندی ۲۸ شهریور ماه ۱۳۴۶ در استان تهران متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۶۲ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یعقوبعلی سلیمانی ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۶۳ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدعلی ایرانی ۱۶ دی ماه ۱۳۴۱ در استان اردبیل متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۶۳ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمود جابری ۱۱ تیر ماه ۱۳۴۳ در استان مرکزی متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ابراهیم مهجور در سال ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۶۳ در حاجی باریان سردشت در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین هنجف طهماسب در سال ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۶۳ در شاهیندژ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اشمی بی نیاز یکم خرداد ماه ۱۳۴۴ در استان تهران متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۶۴ در بانه در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجتبی افشار ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۴۳ در استان قزوین متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عزت الله خسروی ۱۹ فروردین ماه ۱۳۴۲ در استان فارس متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۶۶ در بانه در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامحسین کمدل دوم اردیبهشت ماه ۱۳۴۹ در استان خراسان متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۶۶ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عثمان محمدی ۱۰ اسفند ماه ۱۳۴۲ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۷۰ در حالی که کارمند یکی از نهادهای دولتی بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد استاد حسینی ۲۰ دی ماه ۱۳۴۳ متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۷۲ در کهنوج کرمان توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

فریبرز منضوری ۲۸ خرداد ماه ۱۳۵۱ در استان کرمان متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۷۰ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامعلی ساعد ۱۵ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان قزوین متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۷۴ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد رضا ابراهیمی یکم فروردین ماه ۱۳۵۸ متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۷۸ توسط اشرار مسلح در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد باعقیده ۱۹ اسفند ماه ۱۳۵۶ متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ توسط اشرار مسلح به شهادت رسید.

موسی سلیمانی ۷ خرداد ماه ۱۳۴۶ متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ توسط اشرار مسلح به شهادت رسید.

محمد جواد صابرزاده ۲۵ دی ماه ۱۳۵۱ متولد شد و ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۸۰ توسط اشرار مسلح به شهادت رسید.

۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ شمسی (امورز)، در حین گشت زنی مرزبانان منطقه میرجاوه، تعدادی از تروریستها از داخل خاک پاکستان، تنی چند از مرزبانان کشورمان را با استفاده از سلاحهای دوربرد به شهادت رساندند. اسامی این شهدا به این شرح است: استوار یکم علی پودینه؛ استوار یکم محسن دایی زاده؛ استوار یکم حمیدرضا جهان تیغ؛ سرباز وظیفه حجت کاظمی؛ سرباز وظیفه مهدی امینی؛ سرباز وظیفه امیر مکاری؛ سرباز وظیفه صادق خدادادی؛ سرباز وظیفه حسین طاهریان؛ سرباز وظیفه داوود باشتنی

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه