سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات گیلان عنوان کرد؛

عدم تمکین بعضی مسؤولان اجرایی گیلان از قانون انتخابات

سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در گیلان گفت: عدم تمکین به قانون توسط بعضی از مسؤولان اجرایی گیلان جرم محسوب می‌شود و لازم است دستگاه قضایی به این موضوع ورود کند.

عدم تمکین بعضی مسؤولان اجرایی گیلان از قانون انتخابات

به گزارش ۸دی، احمد قنبریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به عدم تمکین به قانون توسط بعضی از مسؤولان اجرایی گیلان اظهار کرد: عدم تمکین به قانون جرم محسوب می‌شد و لازم است دستگاه‌های قضایی به این موضوع ورود کند.

وی ادامه داد: با توجه به صراحت قانون مبنی بر عدم استفاده از امکانات دولتی و عدم جانبداری از نامزدها در انتخابات، روزانه گزارش‌ها و اخبار نقض قانون توسط بعضی از مسؤولان دولتی در گیلان منتشر می‌شود و بسیار تأسف‌بار و نگران‌کننده است.

سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در گیلان با اشاره به اینکه اخبار و گزارش‌های مذکور سبب هشدار رسانه‌ای رئیس کل دادگستری استان شده است، بیان کرد: طبق قانون پیشگیری از جرایم انتخابات، اقدام‌های انجام شده توسط برخی از مسؤلان خلاف قانون است و رئیس کل دادگستری گیلان به طور کتبی تذکر داده اما به این موضوع بی‌توجهی شده است.

قنبریان، روند مذکور را بیانگر عدم تمکین و پایبندی به قانون خواند و بیان کرد: از قوه قضائیه می‌خواهیم اقدام‌های شدیدتری را به عمل آورد، البته استاندار گیلان در بعضی از مصاحبه‌ها تذکرهایی به مدیران اجرایی داده است اما متخلفان به تذکرات استاندار نیز توجهی ندارند یا برداشت آنها این است که تذکرات را «نباید جدی بگیرند».

وی، انجام وظیفه صادقانه و امانتداری مسؤولان اجرایی و نظارت بر انتخابات را بهترین راهکار جلب مشارکت حداکثری مردم عنوان کرد و گفت: مطمئن‌ترین راهکار مشارکت حداکثری این است که مردم باور کنند دستگاه‌های دولتی و اجرایی با آنها صادق هستند.

سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در گیلان با اشاره به اینکه مسؤولان و دستگاه‌هایی که تخلفات انتخاباتی را انجام می‌دهند نتیجه عکس می‌گیرند، متذکر شد: اگر رفتارها و اقدام‌های مذکور ادامه پیدا کند باید منتظر اطلاع‌رسانی شفاف‌تر و صریح‌تر باشند.

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه