روز شمار تاریخ ترور در ایران / 24 فروردین؛

شهادت ۴۰ ایرانی در حملات تروریستی امروز / اسامی شهدای ۲۴ فروردین ماه

۲۴ فروردین، مصادف با سالروز ترور حداقل ۴۰ ایرانی در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۶۹ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

شهادت ۴۰ ایرانی در حملات تروریستی امروز / اسامی شهدای ۲۴ فروردین ماه

به گزارش هشت دی، ۲۴ فروردین، مصادف با سالروز ترور حداقل ۴۰ ایرانی در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۶۹ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدای به شرح زیر است:

محسن مرادی شمس یکم اسفند ماه ۱۳۳۷ در استان تهران متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۵۹ در حالی که پاسدار انقلاب بود در کامیاران در یک حمله مسلحانه تروریستی در مهاباد به شهادت رسید.

مسعود کمالی گوکی ۲۹ خرداد ماه ۱۳۳۴ در استان کرمان متولد شد  ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۰ در حالی که کتابدار بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

پرویز همت پور یکم آذر ماه ۱۳۳۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد  ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

نجم الدین پیرفتاح در سال ۱۳۲۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۰ در پیرانشهر در حالی که نیروی پیشمرگ کرد بود در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

اسماعیل توکلی مقدم در سال ۱۳۳۷ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۰ در مهاباد در حالی که قالیباف بود در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

عبدالمهدی تیکدری نژآد ۶ دی ماه ۱۳۳۷ در استان کرمان متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۰ در شبستر در حالی که کارگر بود در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

عثمان ابوبکری در سال ۱۳۳۱ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۰ در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

مجید انجم شعاع ۱۲ مرداد ماه ۱۳۴۲ در استان کرمان متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۰ در مهاباد در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

ستار ایرانفر ۲۴ بهمن ماه ۱۳۱۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۰ در نقده در حالی که کارمند بود در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

محمد آقایی بارانی ۵ مهر ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۰ در مهاباد در حالی که کارمند بود در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

محمود محمدی ترکان آبادی ۴ شهریور ماه ۱۳۳۶ در استان کرمان متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه تروریستی در مهاباد به شهادت رسید.

احمد فتحی ۱۳ خرداد ماه ۱۳۴۰ در استان کرمان متولد شد  ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۰ در حالی که دانشجو بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

جمشید ذوالفقارزاده ۵ فروردین ماه ۱۳۱۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند بود در یک حمله مسلحانه تروریستی در مهاباد به شهادت رسید.

فیروز صیامی ۱۷ اسفند ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۰ در حالی که کارمند بود در مهاباد در یک حمله مسلحانه تروریستی در مهاباد به شهادت رسید.

علی رمضانی پور ۱۰ فروردین ماه ۱۳۴۱ در استان کرمان متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۰ در حالی که پاسدار انقلاب بود در شبستر در یک حمله مسلحانه تروریستی در مهاباد به شهادت رسید.

حسین شکاری مکی آبادی دوم اردیبهشت ماه ۱۳۴۰ در استان کرمان متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۰ در مهاباد در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه تروریستی در مهاباد به شهادت رسید.

جهانگیر مقبلی ۱۴ آبان ماه ۱۳۳۰ در استان کرمان متولد شد  ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۱ در حالی که کارمند بود در تکاب در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

ابوالحسن عاقل سراوانی در سال ۱۳۰۸ در استان گیلان متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۱ در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

مجید طالبلو ۲۰ شهریور ماه ۱۳۴۴ در استان تهران متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۱ در حالی که دانش آموز بود در مسجد قمر بنی هاشم (ع) تهران ترور شد و به شهادت رسید.

محمدحسین طهماسبی دوم مهر ماه ۱۳۴۱ در استان کردستان متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۱ در حالی که پاسدار بود در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ولی چوپانی ۵ تیر ماه ۱۳۴۱ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در بوکان در یک حمله مسلحانه تروریستی در مهاباد به شهادت رسید.

سید مهدی حسینی ۴ آبان ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۱ در زنجان در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامعلی محمدزاده در سال ۱۳۴۰ در استان خراسان متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

فیروز حاجی پور ۳۰ بهمن ماه ۱۳۴۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۲ در حالی که داوطلب بسیجی بود در یک حمله مسلحانه تروریستی در مهاباد به شهادت رسید.

قربان باقر پورداشآنان ۵ فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

ازبرعلی پیری دوم خرداد ماه ۱۳۴۴ در استان زنجان متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۲ در بانه در حالی که کشاورز بود در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

محمود بابایی نژاد لیالستان ۲۹ مهر ماه ۱۳۴۰ در استان گیلان متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نبی الله بلالی ۵ خرداد ماه ۱۳۴۳ در شهرستان ماسال استان گیلان متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

عزت الله سپهوند یکم شهریور ماه ۱۳۴۱ در استان خوزستان متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

فضل الله سگوند ۱۰ خرداد ماه ۱۳۴۲ در استان لرستان متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

غلامحسین آربز افغانی یکم دی ماه ۱۳۴۳ در استان متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در حالی که سرباز وظیفه بود در سقز  در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

احمد بهادری یکم آذر ماه ۱۳۴۰ در استان تهران متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در پایگاه مراوک در حالی که نیروی کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

نجیب پیرانویسه ۶ اسفند ماه ۱۳۱۸ در استان کرمانشاه متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در کرمانشاه در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

نجیب حاجی زاده ۱۸ شهریور ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند بود در مسجد گوجار ارومیه در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

رحیم خانی ۵ اسفند ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در حالی که کارمند بود در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

خلیل قهرماننلود در سال ۱۳۳۲ در استان تهران متولد شد  ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۳ در حالی که نیروی کادر ارتش بود در بانه در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

احمد قادرزاده ۷ آذر ماه ۱۳۱۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد  ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۴ در حالی که روحانی بود در بوکان ترور شد و به شهادت رسید.

قوچ علی عبادی یکم فروردین ماه ۱۳۳۹ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۴ در حالی که کارمد بود در شاهیندژ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قربانعلی نریمانی ابللو ۲۰ مرداد ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۵ در حالی که سرباز وظیفه بود در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه تروریستی به شهادت رسید.

داود جباری ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۴۷ در استان اصفهان متولد شد و ۲۴ فروردین ماه ۱۳۶۷ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه تروریستی در سنندج به شهادت رسید.

 

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه