روز شمار تاریخ ترور در ایران / 19 فروردین؛

شهادت ۳۴ ایرانی در حملات تروریستی منافقین / تعداد زیادی از شهدای ۱۹ فرودین کردستانی و کرمانشاهی هستند

۱۹ فروردین، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۷ ایرانی در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۶۹ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

شهادت ۳۴ ایرانی در حملات تروریستی منافقین / تعداد زیادی از شهدای ۱۹ فرودین کردستانی و کرمانشاهی هستند

به گزارش هشت دی، ۱۹ فروردین، مصادف با سالروز ترور حداقل ۳۴ ایرانی در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۶۹ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدای به شرح زیر است:

محرمعلی شیری یکم فروردین ماه ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۵۸ در حالی که کارمند بود در مسجد میرداماد تهران ترور شد و به شهادت رسید.

یونس عبدالعلی زاده ۲ فروردین ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و  ۱۹ فروردین ماه ۱۳۵۹ در میاندوآب در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمودرضا اصغرنیا ۲۶ بهمن ماه ۱۳۳۹ در استان تهران متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۰ در حالی که سرباز وظیفه بود در اورامات مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمدامین نوری ۷ خرداد ۱۳۳۳۰ در اتسان کردستان متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۱ در مریوان در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

محمدعلی رستمی ۱۸ مرداد ماه ۱۳۰۹ در استان تهران متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۱ در شهر تهران در حالی که بزار بود در خیابان جمهوری ترور شد و به شهادت رسید.

حسین ریاضی شوفر ۱۹ تیر ماه ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۱ در اتوبان شهید مدرس تهران در حالی که پاسدار بود ترور شد و به شهادت رسید.

صدر الدین حمیدی ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۳۸ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۱ در کامیاران در یک بمب گذاری به شهادت رسید.

عباس فرهادی ۵ دی ماه ۱۳۰۶ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین کهریزی ۱۶ اسفند ماه ۱۳۳۷ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در سنندج در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

فریدون کوهی ۸ بهمن ماه ۱۳۳۸ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در کرمان در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

یدالله میرزایی دوم تیر ماه ۱۳۳۳ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در کامیاران در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی نعمتی دیزگرانی ۲ اردیبهشت ماه ۱۳۴۹ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در کرمانشاه در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامعلی نوری ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۴۲ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اصغر مددی یکم فروردین ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در ارومیه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

قربانعلی رستمی ۲۱ مرداد ماه ۱۳۴۱ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در کامیاران در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد پاشا سلیمانی ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۳۷ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در کامیاران در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

صیدعلی سهرابی ۳ مهر ماه ۱۳۱۹ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در کامیاران در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد سورنی ۱۸ اسفند ماه ۱۳۴۲ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

الهیار سورنی ۲۹ اسفند ماه ۱۳۳۷ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خلیل شعبانی ۵ تیر ماه ۱۳۳۵ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در دیواندره در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جبار صادقی یکم فروردین ماه ۱۳۴۷ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در کامیاران در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سالار علیخانی ۲۵ مهر ۱۳۴۰ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در کامیاران در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

خلیل عالی بیگی یکم آبان ماه ۱۳۴۱ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در کشکمیر کامیاران در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عینعلی امینی ۳ تیر ماه ۱۳۴۴ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در کامیارن در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

باباکرم آذربویه ۷ بهمن ماه ۱۳۱۳ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در کامیاران در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مهرعلی باباجانی ۱۹ فروردین ماه ۱۳۴۶ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد پیشانی ۲۰ اسفند ماه ۱۳۳۱ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در کشکمیر کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مراد ترند دوم اردیبهشت ماه ۱۳۲۵ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در کامیاران در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهدت رسید.

امین دشتی ۵ اسفند ماه ۱۳۴۲ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۲ در حالی که نیروی داوطلب بسیجی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین تخت فیروز یکم آبان ماه ۱۳۴۲ در استان گلستان متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۳ در مریوان در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جواد شکفته ۲۱ آذر ماه ۱۳۴۲ در استان خراسان متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۳ در جلفا در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جلیل فیروزی دوم آبان ماه ۱۳۲۹ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۴ در بانه ترور شد و به شهادت رسید.

روشنعلی بابایی ۱۲ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان مازندران متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۴ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

کهیار کاووسی یکم خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان فارس متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۴ در ارومیه در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسن اضغری ۱۹ فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان مازندران متولد شد و ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۴ در جوانرود در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سهراب احمدی ۵ اسفند ماه ۱۳۴۱ در استان کردستان متولد شدو ۱۹ فروردین ماه ۱۳۶۹ در بیجار در حالی که نیروی کادر نیروی انتظامی بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه