روزشمار تاریخ ترور در ایران / 16 فروردین؛

شهادت ۱۷ ایرانی در حملات تروریستی امروز / اسامی شهدای ۱۶ فروردین

۱۶ فروردین، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۷ ایرانی در بین سالهای ۶۰ تا ۱۳۷۱ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

شهادت ۱۷ ایرانی در حملات تروریستی امروز / اسامی شهدای ۱۶ فروردین

به گزارش ۸دی، ۱۶ فروردین، مصادف با سالروز ترور حداقل ۱۷ ایرانی در بین سالهای ۶۰ تا ۱۳۷۱ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی این شهدای به شرح زیر است:

بهلول جودتی مقدم ۱۰ فروردین ماه ۱۳۳۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۶ فروردین ماه ۱۳۶۰ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مجتبی هادوی در سال ۱۳۳۹ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ فروردین ماه ۱۳۶۰ در مریوان در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

ولی الله توکلی دانش ۴ آذر ماه ۱۳۳۲ در استان کردستان متولد شد و ۱۶ فروردین ماه ۱۳۶۱ در بوکان در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رسول دژآهنگ یکم فروردین ماه ۱۳۲۵ در استان کردستان متولد شد و ۱۶ فروردین ماه ۱۳۶۲ در مریوان در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد عمرزاده ۴ شهریور ماه ۱۳۴۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ فروردین ماه ۱۳۶۲ در مهاباد در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

تقی قوتی چافی دوم اردیبهشت ماه ۱۳۴۱ در استان گیلان متولد شد و ۱۶ فروردین ماه ۱۳۶۲ در حالی که پاسدار انقلاب بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مرتضی کریمی یکم خرداد ماه ۱۳۳۶ در استان فارس متولد شد و ۱۶ فروردین ماه ۱۳۶۲ در بوکان در حالی که کادر ارتش بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حبیب الله ارشدی ۱۸ آذر ماه ۱۳۲۷ در استان کردستان متولد شد و ۱۶ فروردین ماه ۱۳۶۲ در دیواندره توسط عناصر ضد انقلاب اعدام شد و به شهادت رسید.

رسول تورجی زاده ششم شهریور ماه ۱۳۴۶ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ فروردین ماه ۱۳۶۲ در سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامرضا رحیمی نیاسر یکم دی ماه ۱۳۴۳ در استان اصفهان متولد شد و ۱۶ فروردین ماه ۱۳۶۳ در سنندج در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

غلامرضا مشهدی ۲۰ بهمن ماه ۱۳۴۲ در استان قم متولد شد و ۱۶ فروردین ماه ۱۳۶۳ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رمضان علی صانعی ۲۰ بهمن ماه ۱۳۴۱ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ فروردین ماه ۱۳۶۳ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمد اکبری یکم فروردین ماه ۱۳۴۷ در استان خراسان متولد شد و ۱۶ فروردین ماه ۱۳۶۳ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رسول بابازاده ۵ خرداد ماه ۱۳۴۳ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۶ فروردین ماه ۱۳۶۳ در سردشت در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حسین جعفری یکم دی ماه ۱۳۰۸ در استان هرمزگان متولد شد و ۱۶ فروردین ماه ۱۳۶۵ در میناب ترور شد و به شهادت رسید.

علی شجاعی نژاد در سال ۱۳۴۵ در استان تهران متولد شد و ۱۶ فروردین ماه ۱۳۶۶ در مهاباد در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

عبدالله صالح زاده در سال ۱۳۲۷ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۶ فروردین ماه ۱۳۷۱ در سردشت ترور شد  و به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه