نامه‌سرگشاده‌بسیج‌دانشجویی‌استان‌دربدو ورود‌روحانی‌به‌گیلان:

اکنون که چهار سال از عمر دولت می گذرد، در رابطه با گیلان کارنامه ای مشخص ارائه کنید

مقدماتان را به استانی که قرار بود منطقه آزاد اقتصادی اش، طعم سرمایه گذار را بچشد، نه طعم واردات بی رویه را! گرامی می داریم.

اکنون که چهار سال از عمر دولت می گذرد، در رابطه با گیلان کارنامه ای مشخص ارائه کنید

به گزارش ۸دی، در بد ورود حجت الاسلام حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گیلان بیانیه ای صادر کرد که در ادامه می خوانید:

باسمه تعالی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران؛

جناب آقای روحانی!

خوش آمد می گوییم مقدماتان را به گیلان، استانی که از منطقه آزاد اقتصادی، که قرار بود، طعم سرمایه گذار را بچشد، نه طعم واردات بی رویه را!

خیر مقدم عرض می کنیم، ورودتان را به استانی که صنایع مولد آن سال هاست در پی بی تدبیری های پی در پی دولت های گوناگون بعد از جنگ، همانند کشتی به گل نشسته ای است، که انگار هیچ کس را یارای نجات آن نیست!

سال نو را هم خدمتتان تبریکم عرض میکنیم، سالی که امیدواریم با ندای نایب امام عصر(عج)، با اشتغال و تولید همراه گردد!

می دانیم و قبول کنید، که امید به نقطه ای به نام سرمایه گذار خارجی، نه برای جوان این مرز و بوم آب شد و نه نان؛ اما چرا، بر آتش فروزان جوانان این میهن، اتکا و دل بستن به نقطه های موهومی از اساس غلط، همانند سیل آبی بود که کافی بود تا بارقه های امیدی که در دل همه ی جوانان روشن است را، بی فروغ سازد!

مردم پابرهنه و مستضعف که در همه ی روزهای تاریخی و بزنگاه های انقلاب اسلامی حماسه آفرینی می کنند و صاحبان انقلابند، عادت ندارند که شخصی را با شخص دیگری از لحاظ عملکردی مقایسه کنند، بلکه هرکس را با سنجه ای بنام وعده هایش سنجش می نمایند تا راستی آزمایی حقیقی از مدیران حقیقی، به عمل آید؛ زیرا به «عمل کار برآید به سخندانی نیست»؛

نکاتی را با شما در میان می گذاریم که از سر دلسوزی، و دغدغه مندی است؛ زیرا بر این باوریم، رئیس جمهوری که آنقدر جوانان کشورش برایش اهمیت دارد که عکس های کوهپیمایی با جوانان را در صفحات منتسب به خود منتشر می نماید، آن قدر نیز دغدغه ی جوانان مومن انقلابی و قشر مستضعف و شهید داده ی گیلان برایش حائز اهمیت باشد:

آقای روحانی!

  • در استان گیلان، برنامه ی فرهنگی نشاط آور که ضامن بقای انقلاب باشد، و متضمن روحیه و نشاط انقلابی و منتقل کننده ی تقوای دینی به جوان این مرز و بوم باشد، مساوی شده است با اجرای کنسرت های زنجیره ای!

آن چنان که دیار آیات عظامی همانند بهجت (ره) ، روزانه باید متحمل هزاران بنر و پوسترهای اجرای کنسرت بر روی تابلوهای تبلیغاتی باشد؛

آیا ادارات تابعه ی وزارت ارشاد که نام اسلامی را نیز به یدک می کشد، برنامه ای جز کنسرت ندارد که بتواند هویت رو به فراموشی آنان را به آن ها یادآور شود؟؟

  • اقتصاد، بیمار بدحالی که هر از گاهی مسکّنی به نام وعده های بی اساس به آن تزریق می شود، تا بلکه آرامش نسبی به این مریض بیست و چند ساله برگردد، غافل از این که، تدبیر و مدیریت انقلابی با نگاه به جوانان و اتکای جدی به دانش داخلی، کلید گم شده ی آن است!

لا اقل سهم استان گیلان، که زمانی کارخانه های بزرگ نقش تعیین کننده ای در اقتصاد آن و اشتغال جوانان و ایجاد مشاغل واسطه ای، بازی می کردند، از برجام اگر نگوییم هیچ، اما تقریباً هیچ بود!

از منطقه ی آزاد اقتصادی انزلی آبی برای اقتصاد استانمان گرم نشد، برعکس نظرات مدیران اقتصادی این دولت؛ زیرا نگاه برآمده از انقلاب، کیفیت زندگی عموم جامعه را مد نظر قرار می دهد، در حالی که این دیدگاه لیبرالی است که برای برآورد اوضاع، به پول در دست سرمایه دارها می نگرد، حال آن که مسکّن های تبلیغاتی همچون «عبور از رکود»، «تورم تک رقمی» و «تراز مثبت اقتصادی» برای ما ملاک نیست، و برای مردم به قول خودتان ملاک جیب ملت و سفره ی آن هاست نه این آمارهای برآمده از نگاه لیبرالی که تنها به تیزرهای تبلیغاتی منتج خواهد شد.

  • عدم توجه در ایجاد زیرساخت های شهری در استان گیلان نیز از مسائل حائز اهمیتی است که سالیانیست که این استان گردشگرپذیر با آن دست و پنجه نرم می کند.

بیایید گیلان را با چهره ی منطقی اش بشناسیم، استانی که راه های مواصلاتی بین شهری و درون شهری آن هنوز به کیفیت متوسط که نرسیده هیچ، حتی در بعضی مناطق بی کیفیت است؛ از لحاظ زیر ساختی به توانی نرسیده است که توان ایستادگی در برابر برفهای نیمه سنگین را نیز داشته باشد، و به شدت از مدیریت لجستیکی در مواقع بحران رنج می برد!

مایلیم اکنون که حدود چهار سال از عمر دولت تدبیر و امید می گذرد، در این سفر لااقل در رابطه با استان گیلان کارنامه ای متقن و مشخص ارائه کنید تا مردم به قضاوت بنشینند آیا دیدگاه ملت و دولت در باب مسائل مبتلابه استان یکی است؟ یا این که خبری از واقعیات در آن نیست!

جناب آقای روحانی؛

گله مندیم، اما نه از نبود کنسرت بلکه از نبود اشتغال مولد و حمایت همه جانبه ی دولت؛ زیرا کنسرت نه برای جوان شغل دارد و نه برای سفره های آن ها نان…

شادی را به مردمی که ۸هزار شهید داده است با حمایت از صنایع واسطه ای، کالاهای صادراتی پر اسم و رسم گیلان زمین، و اطاعت از ولی زمان هدیه دهید؛ زیرا هرگاه که در ولایت پذیری ما خدشه ای وارد آمد، کشور سیلی خورد…

والسلام علی من اتبع الهدی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه