توقف غنی سازی ۲۰درصد نوعی عقب نشینی بود/ نمایندگان از اطلاع رسانی محدود تحولات هسته ای به مجلس گله دارند

کوچکی نژاد در گفت و گو با خبرنگار ۸دی نیوز:با توجه به اینکه طرف مقابل مذاکرات ژنو ابرقدرتهای جهانی بودند تیم مذاکراه کننده ایران تلاش ویژ ه ای برای احقاق حق ملت ایران کرد.

توقف غنی سازی ۲۰درصد نوعی عقب نشینی بود/ نمایندگان از اطلاع رسانی محدود تحولات هسته ای به مجلس گله دارند

جبار کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی ۸دی نیوز با اشاره به تلاشهای تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات ژنو اظهار کرد: با توجه به اینکه طرف مقابل مذاکرات ژنو ،ابرقدرتهای جهانی بودند تیم مذاکراه کننده ایران تلاش ویژ ه ای برای احقاق حق ملت ایران کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با هوشیاری کامل با مسائل  برخود کرد  و در این راستا بهترین راهکار منویات مقام معظم رهبری است خاطرنشان کرد: تیم مذاکره کننده باید  تلاش‌های خود را به صورت سازنده تر پی گیری کند.

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس انتظار دارند تحولات هسته ای در جلسات علنی و غیر علنی مجلس گزارش داده شود اظهار کرد: طبق قانون نمایندگان باید از مسائل مهم کشور اطلاع داشته باشند تا بتوانند تصمیمات به موقع و درست داشته باشند.

وی با اظهار تاسف از اینکه اطلاع رسانی به مجلس در خصوص تحولات هسته ای محدود است خاطرنشان کرد: نمایندگان از این موضوع گله مند هستند.

وی با تاکید بر اینکه ما نتوانستیم به همه خواسته های خود در مذاکرات دست یابیم بیان کرد: توقف غنی سازی ۲۰درصد نوعی عقب نشینی بود.

کوچکی نژاد با بیان اینکه قرار بود جوامع بین الملی نیز به وعده های خود عمل کنند و سریعتر عقب نشینی کنند افزود: ما این عقب نشینی را سریعتر آغاز کردیم.

نماینده مردم رشت در مجلس با این توضیح که مقام معظم رهبری در آغاز مذاکرات جمله ای داشتند مبنی بر اینکه ما به این مذاکرات خوشبین نیستیم ولی مذاکرات انجام شود گفت: رهبر معظم انقلاب با آگاهی از سابقه سه دهه استکبار جهانی علیه نظام جمهوری اسلامی می دانستند که غرب در هیچ اقدامی به این فکر نیست که چیزی  به نفع ایران باشد.

کوچکی نژاد با اشاره به دستور صلح امام خمینی (ره) در زمان جنگ تحمیلی افزود: پذیرفتن صلح در آن زمان برای رزمندگان اسلام سخت بود، ولی رزمندگان با درک از شرایط پیام رهبر معظم انقلاب را پذیرفتند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای بیان کرد: امروز در این عقب نشینی باید نیروهای داخل (دانشمندان هسته ای)، توانمندی های بالای نظام حفظ شود.

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر لزوم درایت در حفظ اطلاعات و عدم بروز آنها تصریح کرد: باید هوشیار بود اگر طرف مقابل شیطنت کردند و یک طرفه قرارداد را لغو کردند ما حداقل خسارت را متحمل شویم.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی فرآیند غنی سازی ۲۰درصد خسارت است افزود: ما باید تدابیری بیندیشیم که خسارت را به حداقل برساند.

کوچکی نژاد با تصریح بر اینکه بسیاری از دانشمندان اعتقاد دارند شروع دوباره ۲۰درصد زمان می برد گفت: باید هوشیار باشیم که اطلاعات دست دشمن نرسد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه طرف مقابل می خواهد مبلغی از پول خودمان را آزاد کند که این  کمک کردن نیست اظهار کرد: اینها اگر واقعا می خواهند کمک کنند بانک مرکزی ایران را از تحریم آزاد کنند.

وی با بیان اینکه با آزاد سازی بانک مرکزی صد برابر این مبلغ از طریق معاملات ارزی برای ایران سود ایجاد می شود تصریح کرد: اموال ما را بلوکه کردند، دست بانک مرکزی را در امور بین المل بسته اند و بعد ادعای کمک دارند اینها بازیهایی است که استکبار دارد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه بیش از این محدود کردن فعالیت هسته ای را در هیچ شرایطی نباید پذیرفت افزود: طرف مقابل در تحقیق و توسعه حق ندارد و نباید جلوی ما را بگیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه