روز شمار تاریخ ترور در ایران / 19 اسفند؛

ترور ۲۲ نفر توسط عناصر ضد انقلاب در شهرهای مختلف / ۱۹ اسفند هم خونین شد

نوزدهم اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۲ ایرانی در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۷۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است.

ترور ۲۲ نفر توسط عناصر ضد انقلاب در شهرهای مختلف / ۱۹ اسفند هم خونین شد

به گزارش هشت دی، نوزدهم اسفند، مصادف با سالروز ترور حداقل ۲۲ ایرانی بی گناه در بین سالهای ۵۸ تا ۱۳۷۸ در شهرهای مختلف کشور به دست ایادی آمریکا است. اسامی شهدای این روز به شرح زیر می باشد:

امیر ابوالقاسمی ۲۹ اسفند ماه ۱۳۳۸ در استان تهران متولد شد و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۵۸ در حالی که سرباز وظیفه بود در قطور سنندج در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محمود احمدنیا یکم فروردین ماه ۱۳۱۵ متولد شد و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۵۸ در بانه توسط گروهک کوموله ترور شد و به شهادت رسید.

محبت قزلی سفلی ۵ تیر ماه ۱۳۳۲ در استان اردبیل متولد شد و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۵۸ در تکاب توسط گروهک دموکرات در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

میرحمید سید جلالی یکم فروردین ماه ۱۳۲۰ در استان آذربایجان شرقی متولد شد و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۵۸ در مریوان در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

حمزه قلی زاده ۴ تیر ماه ۱۳۲۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۶۱ در نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

مختار ولی زاده یکم مهر ماه ۱۳۱۴ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۶۱ در نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

محسن صنیع ثالت ۲۱ آذر ماه ۱۳۴۲ در استان اصفهان متولد شد  و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۶۱ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

رحمان رحمانی یکم فروردین ماه ۱۳۰۶ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۶۱ در پیرانشهر توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

بهمن رمضانی ۱۱ آذر ماه ۱۳۳۸ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۶۱ در نقده در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

جعفر سپهری ۹ اردیبهشت ماه ۱۳۱۴ در استان مازندران متولد شد و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۶۱ در در پادگان ژاجا اهواز توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

فرامرز ذوالقدری ۱۲ خرداد ماه ۱۳۴۳ در رودسر استان گیلان متولد شد و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید والامقام در گلزار شهید گلدشت رودسر تدفین شد.

مهدی قطب الدینی ۲۵ آذر ماه ۱۳۴۳ در استان یزد متولد شد و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۶۲ در سقز در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

سعید تسو ۵ بهمن ماه ۱۳۳۰ در استان آذربایجان غربی متولد شد و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۶۲ در پیرانشهر در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

اله قلی حق شناس ۲۸ آذر ماه ۱۳۴۳ در استان گلستان متولد شد و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۶۲ در حالی که سرباز وظیفه بود در سردشت در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نبی اله حیدری در سال ۱۳۴۴ در استان زنجان متولد شد و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۶۲ در بانه در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی دستان سوم فروردین ماه ۱۳۴۳ در استان تهران متولد شد و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۶۳ در بوکان در حالی که پاسدار بود در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

علی توکلی سوم فروردین ماه ۱۳۴۷ در استان کردستان متولد شد و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۶۳ در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

احمد رضایی سوم بهمن ماه ۱۳۴۶ در استان کرمانشاه متولد شد و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۶۳ در کامیاران در یک حمله مسلحانه به شهادت رسید.

نورمحمد عبدالهی دوم آذر ماه ۱۳۳۷ در استان سیستان و بلوچستان متولد شد و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۶۹ در ایرانشهر توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

کریم‌بخش شاه ولی‌پر ۹ تیر ماه ۱۳۲۸ متولد شد و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۷۱ در ایرانشهر توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

عیسی شاه ولی‌پر در سال ۱۳۱۸ متولد شد و ۱۹ اسفند ماه ۱۳۷۳ در ایرانشهر توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

حمید تام ۱۹ اسفند ماه ۱۳۷۸ توسط اشرار مسلح ترور شد و به شهادت رسید.

 

انتهای پیام/

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه